Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Mango lanserer ny interiørlinje i lys av koronapandemien
Foto: Instagram/@jen_wonders

Nå kan du shoppe interiør og ting til hjemmet på Mango

Perfekt timing med hjemmekontoret.

Også starten på 2021 er for de fleste av oss preget av hjemmekontor. Desto viktigere at det er trivelig rundt oss. Spirallys og overraskende lys formet som kropper trender på Instagram. Det samme gjør fargerike sengetøy og den evigvarende trenden med friske og tørkede blomster og grønne planter.

Nå hiver også Mango seg på bølgen og lanserer egen interiørlinje.

Den spanske high street-kjeden følger med det i fotsporene til fast fashion-giganter som H&M, Zara og Gina Tricot som alle har egne interiørlinjer.

Kolleksjonen vil være tilgjengelig fra april av, og vil i første omgang bestå av tekstilprodukter i bærekraftige materialer til soverommet, stua og baderommet slik som sengetøy, puter, pledd, håndklær og morgenkåper, i tillegg til stearinlys og mikados.

Først i høst- og vinterkolleksjonen kommer interiørprodukter også til kjøkkenet og spisestua.

Mango har hentet inspirasjon fra livsstilen og kulturen rundt Middelhavet for sin nye interiørlinje. Ifølge en pressemelding skal 80 prosent av kolleksjonen bli produsert lokalt i tråd med kleskjedens bærekraftsmål.

Mango lanserer ny interiørlinje i lys av koronapandemien
Mango lanserer tekstiler til hjemmet. Foto via Mango

Les også: Mote og interiør knytter stadig tettere bånd

Mango: – Stor etterspørsel

– Kundene våre etterspør produkter til hjemmet. De ønsker den samme komforten og stilen som de ser etter i klærne for å dekorere hjemmene sine, sier Toni Ruiz, CEO i Mango i en pressemelding.

Det er ikke første gangen korona dytter Mango i nye retninger.

I høst lanserte kleskjeden for første gang en activewear-linje, designet spesielt for yoga, pilates, dansing og meditasjon på stuegulvet.

Mango var også raskt på ballen i fjor, og relanserte den noe umoderne nettbutikken i en freshere innpakning for å kunne møte etterspørselen online. Kleskjeden håpet å kunne legge 2020 bak seg med inntekter fra nettbutikken som alene skulle stå for 800 millioner euro. I tillegg spådde Mango nylig en forventet inntekt på 1 milliard euro i 2021, kun fra nettsalg

Interiørlinjen er i første omgang ikke tilgjengelig i Norge, men i en rekke andre land, deriblant Sverige og Danmark, eksklusivt via nettbutikken.

Melk & Honning har tidligere omtalt Mango som sakte, men sikkert forsvant fra norske gater. I dag har den spanske kleskjeden, som åpnet sin første butikk i Barcelona i 1984, kun to butikker igjen i Oslo. Den første Mango-butikken i Norge åpnet i 1998.

Les også: Influencernes beste tips til hjemmekontoret

Siste saker

Mest lest nå
Les mer