Men kommer konseptet til Norge?
Stadig flere kleskjeder utvider sitt sortiment til også å omfatte interiør. Hvor godt har ikke H&M Home blitt mottatt?
Nå satser også Gina Tricot på den hjemmekjære følelsen, i en tid der vi tilbringer mye tid nettopp hjemme.
Gina Tricot har mer enn 135 butikker i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Til nå har de satses på klær, tilbehør og sko. Nå utvides altså universet med også interiør.
Det nye konseptet har fått navnet Gina Home, og vil omfatte sengesett, pledd, vaser og coffee table books fra utvalgte merker.
Den svenske kleskjeden vil selge interiør online og i utvalgte butikker fra 17. september. Det er foreløpig ikke klart om konseptet vil komme til Norge.
Til svenske Market sier Karin Westas, marketing- og branddirektør i Gina Tricot at deres målgruppe er «svært interessert» i interiør.
I fjor lanserte den svenske motekjeden utleie av klær, men foreløpig kun i Sverige. I sommer ble det klart at de nå også satser på brukte klær med second hand-kolleksjon.
Tidligere i høst var de også i hardt vær etter å ha blitt anklaget for å ha kopiert trendmerket Sporty & Rich.