Ikke gå glipp av siste nytt fra moteverdenen.
Hvem, hva hvor? Med spalten «5 kjappe motenyheter» skal vi i Melk & Honning sørge for at du enkelt og raskt kan holde deg oppdatert på motenyheter fra bransjen. Heng på videre for en etterlengtet dose motepåfyll.
Bridgerton har sluppet første teaser for sesong 2.
Bridgerton, en av Netflix’ største noensinne, tok oss med storm midt i lockdown. Verken dramaet, mangfoldet, sexen eller moten var til å klage på – faktisk inneholder første sesong langt over 7000 kostymer. Når det er sagt, har de også blitt kritisert for å ikke nødvendigvis representere historien gjennom kostymene.
Streamingsuksessen fikk uansett status som moteserie og trendsetter rimelig fort, blant annet har den fått folk til å søke som gale etter korsetter.
Tidlig i år bekreftet Netflix en kommende andre sesong – og nå er ventetiden snart over. Selv om man dessverre ikke kan forvente gjensyn med Regé-Jean Pages populære karakter, kan man vente spent på en rekke nye karakterer.
Valentino lager vaksine-genser – etter fake versjon.
Motehuset Valentino slipper en limited edition «Vaccinated»-genser. Dette til støtte for UNICEFs arbeid for å bekjempe koronapandemien gjennom WHOs globale hjelpeprogram, COVAX. UNICEF skal etter planen bidra til å skaffe og levere over to milliarder vaksinedoser, skriver de i en pressemelding.
Det var derimot faktisk ikke Valentino som laget plagget med egen logo og teksten Vaccinated først.
I august postet Pierpaolo Piccioli, Valentinos kreative direktør, et bilde av seg selv med genseren på Instagram. Den ble svært godt mottatt. Piccioli selv hadde derimot først sett den hos det LA-baserte merket Cloney, som spesialiserer seg på klær med kulturelle referanser.
I stedet for å saksøke eller gjøre en større deal ut av bruken av Valentiono-logoen, valgte Piccioli å kjøpe ut resterende stock av den Cloney-lagde «Valentino-genseren». Det var faktisk kun snakk om fem stykker, og disse ga han til venner i gave – blant annet til Lady Gaga.
Genseren kommer i salg hos Valentino på nett, og alle salgsinntektene vil gå til formålet.

Fortnite og Balenciaga satser virtuelt.
Gaming-giganten Fortnite velger seg Balenciaga for sitt første luksusmotesamarbeid. Sammen har de sluppet en virtuell kolleksjon av både klær og tilbehør, en destinasjon hos Fortnite inspirert av Balenciagas design, pluss en fysisk produktlinje som vil kunne kjøpes i Balenciagas butikker og på nett.
I tillegg vil selskapene sette opp 3D-billboards i Tokyo, London, Seoul og New York. Denne bilboarden dukker også opp i Fortnites Strange Times hub, en kreativ modus hvor spillerne kan interacte utenfor battle.
Det er derimot ikke første gang Balenciaga jobber med spillutvikleren bak Fortnite, Epic Games. I fjor slapp de spillet Afterworld: The Age of Tomorrow for å vise sin AW21-kolleksjon, hvor de benyttet en plattform fra Epic Games. Ifølge Business of Fashion, er dagens samarbeid et resultat av relasjonen merkene utviklet den gangen.
Et høydepunkt om Fortnite-samarbeidet er forøvrig det eneste Balenciaga har på sin Instagram-konto akkurat nå.
Emili Sindlev har fått sitt eget realityshow.
Den danske megamoteprofilen Emili Sindlev har akkurat kommet med eget realityshow. I serien, som nylig droppet på danske Discovery+, får man et innblikk i hverdagen hun deler sammen med sin partner i både kjærlighet og mote, Mads Emil.
Nærmere 615 tusen følger Emili på Instagram, og i fjor var hun med i den danske versjonen av Skal vi danse, Vild med dans. Paret fotograferes stadig på internasjonale fashion weeks.

Fretex har åpnet luksus-konsept
Fretex har lansert Fretex Arkivet. Butikkonseptet skal gjøre det enklere for deg å finne spesielle vintageplagg, Y2K eller diverse kvalitetsklær.
I den forbindelse har de ryddet opp i utvalgte Fretex-butikker og gjort dem om til Fretex Arkivet. I butikker med mer oversikt enn man vanligvis forventer i en bruktbutikk, presenteres klær og varer omtrent som i en vanlig butikk.
Konseptet inkluderer to butikker i Oslo, én i Trondheim og nettbutikk.
