Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar

Luksusmerke lar memes stå for kampanjen?

Med så mange kanaler ute og går om dagen, overlesses vi hele tiden med enorme mengder informasjon. På sosiale medier kan det være vanskelig å med sikkerhet spå hva som skal til for å påvirke massene.

Dermed får kampanjeskapere stadig større utfordringer sammenlignet med den tiden da Filmavisen omtrent var det eneste som samlet folket. Noen ganger treffes dog blink. Diesels annonsering via pornonettsider er et godt eksempel, i tillegg til Pumas valg med å hente inn navn som Kylie Jenner og Rihanna.

Gucci har kanskje endret seg estetisk sett med Alessandro Michele, men denne gangen snur de alt på hodet for en klokke.

Se også: Svart modell gjenskaper kjente kampanjer

Italienerne kommer nemlig Internettet i forveien og lar artige memes gjøre kampanjejobben via sosiale medier. Memes er mer kjent for å komme i ettertid av en kampanje, men i det siste har de klart å sende folk på catwalken og de har stått bak sminkemerker.

Og Gucci henger selvsagt med i tiden og gir kampanjen navnet #TFWGucci («The feeling when»).

Ifølge nettsidene er disse memesene laget i samarbeid med internett-bautaer som blant andre @beigecardigan, @youvegotnomale og @williamcult.

Bla deg gjennom smakebiter fra Guccis ferske (og første?) kampanje med humor som slagkraft.

 

Les også: «No more Gucci please!» – Er hypen over?

Les også
Morten Hegseth utfordrer bransjen med nytt hudpleiemerke

Siste saker

Mest lest nå
Les mer