Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar

Fra meme til makeup-merke?

(Kayla Newman via Twitter)

 

Hvordan visste folk hva som var i vinden før internett? Hvor lang tid tok det før ene siden av landet fikk nyheter fra den andre?

Takket være verdens vide vev kan vi i dag få med oss det som skjer selv på andre siden av jorden i samme øyeblikk det skjer. Med god tilgang til sosiale medier får vi med oss både store og små begivenheter, men noe av det nyttigste vi har må være memes? Eller – i alle fall om en ønsker å holde seg oppdatert på sosiolekter.

Les også: Gikk fra tøysete Instagram-konto til catwalken

Slik får en med seg hvorfor folk sier «Damn Daniel, what are those» når noen ankommer i hvite Vans og hvorfor bryn/eyeliner/highlighteren er «on fleek». For de som fortsatt lurer så ble sistnevnte skapt av Peaches Monroee 21. juni 2014, da hun via Vine fornøyd delte hvordan bryna var på flik.

I ettertid har begrepet blitt lettere oppbrukt, men nå forsøker Kayla Newman (som hun egentlig heter) å få noe igjen for det. Ifølge i-D benytter hun seg av en Fundraiser-side, for å nå 100.000 dollar (omtrent 840.000 NOK) så hun kan starte sitt eget kosmetikkmerke.

– Alle har benyttet seg av frasen, men jeg har ikke fått noe penger for det, sier hun for å skaffe investorer.

Se også: Fra Vine til Calvin Klein

Les også
Dette er sesongens største negletrender

Siste saker

Mest lest nå
Les mer