Å alliere seg med kjente fjes er ikke et ukjent fenomen i motebransjen. Tidligere var det kanskje Nike og Adidas som eide kjendissamarbeid med Drake, Pharrell og Kanye West på sine lag. Men det siste året har Puma gitt de hard konkurranse med hjelp av Rihanna og Kylie Jenner.
Med disse to favorittene på laget har Puma sett en stor økning i salget. I løpet av de 3 første månedene av 2016, har Puma hatt en økning på 7,3 %, ifølge Fashionista. Puma påpeker at dette er mye grunnet deres kjendissamarbeid, og at det er damesko som har hatt den største økningen.
Les også: Pharrell, ikke Kanye, håver inn penger for adias
Rihanna ble tidligere i år kåret til den mest verdifulle artisten med tanke på markedsføringsaktiviteter i 2015 av NPD Group, og slo dermed både Beyoncé, Khloé Kardashian og Jennifer Lopez. Dette har både Rihanna og merkene hun samarbeider med virkelig utnyttet, og i løpet av kort tid har hun ikke bare samarbeidet med Puma, men også Manolo Blahnik – samtidig som hun skal lansere sitt eget sminkemerke.
Kylie Jenner blir ikke nevnt med navn i Puma sin kvartalsrapport, men de påpeker at «en tenåring» virkelig har hjulpet deres tilstedeneværelse på sosiale medier, noe som sannsynlig er Kylie Jenner, melder Complex. Kylie Jenners markedsvedi er stor, da alt hun har en finger med i blir revet fra butikkhyllene – slik som hennes egne «lip kits» og Onepieces, i etterkant av at hun poserte i en norsk onepiece på Instagram.
Les også: Beyoncés Stylist: – Jeg blandet leggings fra Forever 21 med en Givenchy-genser