Gucci har fullstendig endret estetisk uttrykk etter at Alessandro Michele tok over tøylene, og blitt en saga i knallfarger, mønstermiksing og 70-talls nostalgi.
Sammen med fotografen Glen Luchford har han skapt sterkt hypede kampanjer. Fulle av musikk, blomster og yrende mennesker, et lett fargesjokk for øynene, første gang i Berlin, deretter i et svært herskapshus i Italia, og denne gangen i Tokyo. Kampanjefilmen er lydsatt av musikk som minner om soundtracket til filmen Drive, og modellene løper rundt i den neonskiltbefengte japanske millionbyen, kjører i en tradisjonell «Dekotora»-truck og leker seg med spillautomater. Alt sammen med et lys som ser ut som Instagramfilteret «Hefe».
Sett av to minutter til å få ristet opp i systemet, å få våknet litt ordentlig til, gjennom høst/vinter 2016 kampanjefilmen til det italienske motehuset.
Les også: Guccis Resort 2017 kolleksjon ble vist frem i går – Se bilder