Diesel oppnår suksess med å annonsere på pornonettsider

I januar skrev Melk & Honning at Diesel var det første motemerket til å annonsere på pornonettsider som YouPorn og Pornhub, samt datingapper som Grindr og Tinder.

Pornhub er den 64. mest besøkte nettsiden i verden, og er derfor et ypperlig sted å annonsere ifølge Diesels sjefsdesigner Nicola Formichetti.

– Det er en ny måte å engasjere publikum på. Du vet, porno er noe alle ser på, men ingen snakker om. Så før du begynner å runke, kan du jo ta en titt på våre nye bukser og sko, spøkte Formichetti til Dazed.

Nå viser det seg at det uventede grepet har lønnet seg.

Les også: J.W Anderson går live på Grindr

1154957

Grunleggeren til Diesel, Renzo Rosso, sa i et nylig intervju med Fashion Unflitered at reklamekampanjen på pornonettsidene har vært en suksess, og at de har merket en oppgang med hele 31% siden kamanjen startet. Rosso forteller imidlertid ikke om denne økningen er basert på internettrafikk eller salg.

– Det er ikke sånn at vi går til en pornoside med å reklamere for porno, vi går dit med sympati og behandler det som om det er reklame i ethvert magasin. Vi gjorde det fordi det er sånn man lever i dagens samfunn, sier Rosso til det nylig oppstartede magasinet.

Det italienske merket skapte mye debatt med den kontroversielle reklamekampanjen.

Marie Alming, nettredaktøren til det feministiske magasinet Fett, fortalte Melk & Honning at hun ikke var spesielt imponert over oppfinnsomheten til Diesel, og at det er gammelt nytt at Diesel spiller på sex i reklamekampanjer.

Les også: Giorgio Armani sier nei til pels

Les også
Et uventet samarbeid setter sommerens moteagenda

Siste saker

Mest lest nå
Les mer