I motebransjen er du ganske nødt til å klare deg på egenhånd. Konkurransen er hard og uten litt spisse albuer faller du fort ut. På en annen side er det veldig mange som går sammen i arbeidet.
Det finnes utallige samarbeid og 2016 var fylt av dem. Dette året er intet unntak, noe vi allerede har fått sett via blant andre Supreme x Louis Vuitton og H&M x The Weeknd. Denne gangen er det Uniqlo som inngår allianse og det med ingen ringere enn J. W. Anderson.
Les også: J.W. Anderson går live på Grindr
Japanerne har tidligere hedret avdøde kunstnere, i tillegg til å kollaborere med navn som Carine Roitfeld og Jil Sanders. Anderson sier til BoF at samarbeid er veldig viktig innenfor design og mener Uniqlo er en god partner.
– Når jeg tenker på Uniqlo, tenker jeg på ting som er perfekt lagd, som folk har brukt mye tid på. Det er en vanskelig jobb og jeg mener Uniqlo gjør dette bra. Å jobbe med Uniqlo er kanskje den mest utrolige malen for demokrati i mote og det er fint at mitt design kan bli tilgjengelig for alle, innenfor alle nivå, forteller den irske designeren.