Kanye West har klonet Kim Kardashian i sin nye, ville kampanje

#NSFW

Det siste året har vi sett mange eksempler på hvordan motehusene forsøker å klore til seg forbrukernes oppmerksomhet med uventede krumspring i kampanjene. I en tid der hjernen er mettet på visuelle inntrykk fra alle skjermene vi omgir oss med, er det blitt en nødvendighet å tenke nytt og utenfor boksen for å skille seg ut.

Stella McCartney lot modellene omgi seg med bilvrak og søppel, som en tydelig kommentar til dagens miljøproblematikk. Balenciaga valgte i sin SS’18-kampanje å etterape paparazzi-bilder, der modellene latet som de var kjendiser som ikke ønsket å bli avbildet. Gucci på sin side droppet alt som het foto til fordel for kunstnerens Ignasi Monreals malerier, it-merket Eckhaus Latta fra New York lot modellene i kampanjen både se ut og virke som klovner, og Helmut Lang valgte å booke taxi-sjåfører fra hele verden som modeller. 

Kanye West, med sitt mye hypede Yeezy-merke, har ikke overraskende også kastet seg på denne trenden. Da han slapp sin Yeezy sesong 6 helt på starten av året, hadde han hanket inn en rekke kjendiser, stylet de slik at de var prikk like kona hans, Kim Kardashian, og plassert de i kontekster slik at det, i likhet med Balenciaga sin idé, skulle minne om paparazzi-bilder. Blant de utvalgte var Paris Hilton og influenceren Sarah Snyder, som tidligere var sammen med Jaden Smith.

Nå sørger West for å skaffe seg litt skikkelig oppmerksomhet igjen.

Han publiserer en helt ny lookbook via Twitter for å tease den nye sneakeren han kommer til å droppe; Yeezy 500 Supermoon Yellow.

Bildene er tatt av hans DONDA-partner Eli Russell Linnetz:

Og, det mest overraskende ved det hele var de nakne kvinnene iført skoene, der den ene av de to er en tro kopi av Kim Kardashian West. 

Les også
Lansert sin aller første parfyme- og duftkolleksjon

NSFW eller ei – her er utdrag fra lookbook-en: 

 

Bilder: Via Twitter @kanyewest

Les også: 11 motetips fra Kanye West

Siste saker

Mest lest nå
Les mer