Vårens merkeligste motekampanjer

Her finner vi både klovner, paparazzier og «up-skirt».

Motehusene pøser inn penger i kampanjene sine, sesong etter sesong. Dét som en gang var ment til pryde sidene i glossy magasiner og opplyste reklametavler i metropoler verden over, har de siste 15, 20 årene fått et helt nytt liv inne på nettet. Med delingskulturen på sosiale medier snakker vi om en helt ny virkelighet igjen, der bilder spres i et rasende tempo; gratis reklame for motehusene.

Men samtidig, med den enorme mengden informasjon og bilder man ser hele tiden, kan man lett bli mettet av inntrykk. Det skal mer til for å overraske og imponere folk enn tidligere. Å skille seg ut fra mengden. Dette løser en del motehus med å lage rare, lett absurde og uventede kampanjer.

Her har vi samlet noen av denne sesongen, SS’18, sterkeste eksempler på nettopp dette.

Les også: De kuleste motekampanjene fra 2017

Balenciaga

Foto: Best Image Agency

 

Gucci

Illustrasjoner: Ignasi Monreal

Eckhaus Latta

Foto: Hanna Moon

Loewe

Foto: Steven Meisel

Y/Project

Foto: Arnaud Lajeunie

Vivienne Westwood

Foto: Jüergen Teller

Les også
Rosa revolusjon i mannsdominert bransje: Akevitt møter nordnorsk girlpower

Siste saker

Mest lest nå
Les mer