Nå kan du kle deg som Paris Hilton gjorde i 2004

Dama bak uttrykket «That’s hot!» lanserer en kleskolleksjon basert på stilen hun kjørte i sine glansdager.

Paris Hilton ble oppvokst i sus og dus med tjenere og kjendisvenner i Los Angeles. Det var likevel da luringen Rick Solomon slapp den private sex tapen «One night in Paris» i 2004, at kjendisstatusen til hotellarvingen virkelig skjøt i været. Paparazzi-fotografene var etter Hilton dag og natt, og sladder-pressen skrev side opp og ned om hennes mange flammer – og hun var hovedpersonen i blant annet reality serien «The simple Life», sammen med bestevennen Nicole Richie.

Når det kommer til stil må rikmannsdatteren sies å være toneangivende for hvordan vestlige tenåringer ønsket å kle seg på starten og midten av 2000-tallet. Med sin pastell-besettelse, alle Juicy Couture tracksuits, oversized solbriller, Von Dutch capser, og über-korte skjørt ble hun en trendsetter uten like. For ikke å snakke om at hun gjorde «That’s hot» til et internasjonalt kjent begrep, og «veske-hund» til en accessoire.

Men, ettersom årene gikk ble den gemene hop litt lei av Hilton. Pressen ville fokusere på hennes grenseløse festing sammen med de to andre løse kanonene på dekk; Britney Spears og Lindsay Lohan. Selv forsøkte hun desperat å holde seg i rampelyset.

I 2006 forsøkte hun seg som artist, blant annet med sangen «Stars are Blind», en låt som fikk forferdelig kritikk. I tv-serien «Paris Hilton’s My New BFF» fra 2008 var hele poenget at man skulle gjøre ulike oppgaver for å forsøke å bli hennes nye bestevenn. Det holdt bare et år. To år senere forsøkte hun seg på «Paris Hilton My New BFF in Dubai», men heller ikke det holdt mer enn to sesonger.

Les også
Rosa revolusjon i mannsdominert bransje: Akevitt møter nordnorsk girlpower

Det ble for de fleste mer og mer tydelig at Paris ikke var særlig flink på noe annet enn å, ja, være Paris.

Siden den gang kan det virke som hun har levd et noe mer tilbaketrukket liv, fremdeles i sus og dus, men med færre ville krumspring. De siste årene har hun tatt en del jobber som DJ, og stilt opp på en og annen kjendisfest. 

Men, nå som sent 90- og tidlig 2000-tallet lenge har vært i vinden motemessig – og Juicy Couture har relansert – gjør Paris et stort comeback; Denne gangen som klesdesigner. 

Om en ukes tid lanserer hun en kolleksjon i samarbeid med nettbutikken Boohoo; Det vil finnes hele 70 ulike produkter i sortimentet og alt sammen peker tilbake på Hilton’s glansdager. Både dyreprint, glitter, pastell, korte kjoler og overdeler med statements påskrevet i kursiv font er selvsagt en del av det hele, i tillegg til ulike accessoirer som skriker av Paris Hilton-vibber.

Ifølge Fashionista.com vil ingenting koste over 100 dollar – det vil si rundt 800 norske kroner.

– Det vi har sett mye av i det siste når det kommer til trender er en slags «throwback» til nittitallet og tidlig 2000-tall. Vi ønsket å kaste oss på den trenden, men også å eie den. Hvem er da bedre åha med på laget enn selve ikonet fra den æraen, Paris Hilton, uttaler Natalie McGrawth som er visepresident for markedsføring hos Boohoo Usa, til WWD.

Her kan du se noen av plaggene fra Paris Hilton x Boohoo: 

Siste saker

Mest lest nå
Les mer