Holzweiler skamroses av WWD – og det norske motemerket avslører store Oslo-planer

Publisert:

Del innlegg:

– Det handler ikke bare om mote, mote, mote.

Heldigitale moteuker til tross – motepressen dekker fortsatt den danske moteuken selv om de ikke kan reise til København.

I en artikkel i WWD skamroses nå Holzweiler som kalles «Skandinavias nye stjerneskudd». Og det norske motemerket forteller om store planer for deres nye Oslo-butikk.

«Mot alle odds har det norske merket sett vekst i alle sine kanaler i 2020, sikret seg partnerskap med store forhandlere og plottet inn nye kategorier og ekspansjoner i Asia og Storbritannia», skriver motenettstedet.

Holzweiler Copenhagen Fashion Week
Fra Holzweilers visning under moteuken i København nå. (Foto: Jakob Landvik)

For selv om Holzweiler, som mange andre, stod overfor store utfordringer da koronakrisen stengte ned store deler av verden, har de klart ikke bare å holde hodet over vannet, men også hatt betydelig vekst. Wholesale økte med 49 prosent, nettsalget med hele 176 prosent og retail her hjemme med 38 prosent.

«Og det ser enda lysere ut for 2021», fortsetter de. Deres digitale presentasjon under Copenhagen Fashion Week skal ha blitt løftet frem av internasjonale innkjøpere som et høydepunkt.

I desember i fjor kunne Melk & Honning avsløre at Holzweiler nå satser på et utvidet lifestyle-univers. Bare måneder tidligere åpnet de sin første butikk i Norge utenfor Oslo. I sommer kom nyheten om et samarbeid med vintage-nettbutikken Vestiaire collective.

Maria, Andreas og Susanne Holzweiler i deres nye butikk
Maria, Andreas og Susanne Holzweiler. Bilde: Ignat Wiig

Og ballen fortsetter å rulle.

Sko og smykker som nye kategorier nevnes. Men mest oppsiktsvekkende er kanskje planene om en fot innenfor restaurantbransjen som en del av Holzweiler-universet – i Oslo.

I Oslobukta skal Holzweiler åpne sitt nye konsept (Foto: Oslobukta)

At Holzweiler skal åpne et nytt konsept i Oslobukta, vis a vis populære The Vandelay er ikke nytt. Men de har til nå holdt kortene svært tett til brystet. Til WWD forteller Holzweiler at de vil åpne en flaggskipbutikk som forener mote-retail med restaurant.

– Vi slutter aldri å drømme om disse konseptene. Å ha vår egen restaurant har vært en drøm vi har snakket om i noen år nå, etterfulgt av vårt eget hotell, sier Andreas Holzweiler til motenettstedet.

– Det er skummelt fordi det er nytt. Maten og restaurantbransjen er noe helt annerledes, men til syvende og sist handler det om å bygge et samfunn og en livsstil. Det handler ikke bare om mote, mote, mote: I 2021 må et merke tenkte på hele pakka.

Les også: Internasjonal opptur for norske Anwar

Siste artikler

UGG kombinerer to av årets største trender – og vi MÅ ha dem!

Ballerinasko og UGGs, to klassikere på hver sin sesong, har nå smeltet sammen i én overraskende og genial...

Svært skjønnhetssalg til L’Oréal

At skjønnhet kan være stor business, er det liten tvil om. Nå bekreftes ryktene som lenge har sirkulert...

Mikela Beck lanserer RELY: – Hudpleie skal være ekte, ærlig og ukomplisert

Etter flere år som en av Norges mest innflytelsesrike stemmer innen hudpleie, har hun endelig tatt steget mange...

Louis Vuitton Ski: 70-talls silhuetter og norsk strikk

Louis Vuitton har lansert LV Ski 2025, og er inspirert av både 70-talls silhuetter og norsk strikk. Motehuset har...

Test av julekalendere del 2: Hvilken er best?

Høsten er her, og med den kommer starten på årets jaktsesong; jakten på den perfekte skjønnhetskalenderen. Mange av de...

Helgetips: Høstfest og Halloween-verksted i Oslobukta

Lørdag 18. oktober blir det høststemning i Oslobukta når området fylles med lokale smaker, kreative aktiviteter og familieglede....

Denne jakken er overalt nå

Moteverdenens kuleste motehus har talt: Militærjakken er tilbake for fullt. Blant trendsetterne har militærjakken allerede vært tilbake en stund,...

Victorias Secret Fashion Show er tilbake

Etter den store gjenlanseringen i fjor gjør Victoria’s Secret Fashion Show comeback igjen i 2025. Den nye versjonen...