Holzweiler åpner pop-up-butikk på fremtidens kjøpesenter i Beijing

Publisert:

Del innlegg:

Som eneste skandinaviske merke.

Melk & Honning har tidligere skrevet om fenomenet med pop-up som virker som det er kommet for å bli.

Stadig flere motemerker kaster seg på trenden. Noen for å teste ut markedet for fysisk butikk, andre som en mer midlertidig løsning.

Nå åpner også Holzweiler dørene til en pop-up – i Kina. Nærmere bestemt på det som omtales som fremtidens varehus, nemlig relativt nyåpnede SKP-S.

Her henger mer enn 1000 globale merker side om side med kinesiske designere. Holzweiler er det første skandinaviske merket som nå lanserer sin egen pop-up her.

Holzweiler sin pop-up-butikk på kjøpesenteret SKP-S i Beijing, Kina.

For anledningen med en kolleksjon utviklet i samarbeid med varehuset som kun vil være tilgjengelig her.

Pop-up-butikken er lokalisert i varehusets tredje etasje på området kalt Station S. Det er Snøhetta som har designet den midlertidige butikken. Den inneholder drivhus-installasjonen fra merkets AW20-visning i København. Også denne er designet av det norske arkitektfirmaet som har jobbet med Holzweiler ved en rekke anledninger. De står blant annet bak flaggskipbutikken i Prinsens gate i Oslo.

– Jeg var så heldig å få en en guidet i desember i fjor, bare et par uker før åpningen av SKP-S. Og jeg ble ærlig talt blåst i bakken av opplevelsen. Dette er virkelig next level detaljhandel. Vi er veldig glade for å være det første skandinaviske merket som samarbeider om en pop-up-butikk her. Vi ser frem til å lansere pop-upen i samarbeid med Snøhetta som står bak interiørdesignet laget i nye og forskjellige materialer enn hva vi vanligvis jobber med. Det passer perfekt inn i kolleksjonen med eksklusive produkter laget for SKP-S til denne spesielle anledningen, sier Andreas Holzweiler, medgründer og administrerende direktør ved Holzweiler.

Holzweiler med installasjon i Beiijing
Ali Gallefoss og Andreas Holzweiler i Beijing ved en tidligere anledning. Foto: Holzweiler

– Holzweiler ble valgt fordi det resonnerer med merkets unike form for kunstnerisk uttrykk, enten det er fra design av møbler eller presentasjon av planteinstallasjoner. Der er Holzweiler uovertruffen. Merket, som fokuserer på kvalitetshåndverk, mote og kunstnerisk visjon, passer spesielt godt visjonen til SKP-S, sier Stacey Zhao ved SKP.

Tidligere i høst skrev Melk & Honning om at det familieeide motemerket nå åpner sin første butikk utenfor Oslo. Til tross for koronakrisen som har rammet motebransjen hardt, holder Holzweiler dampen oppe. I høst landet de en andreplass på Melk & Honning sin liste over mote-Norges mektigste ned fra en førsteplass året før. De valgte å droppe sin visning under den danske moteuka denne sesongen, og byttet ut klær med aktivister i sin nyeste presentasjon – noe som har fått varierende tilbakemeldinger.

Pop-upen i Beijing står til og med 10. november.

Les også: Slik vil nettgiganten tjene penger på bærekraft

Siste artikler

UGG kombinerer to av årets største trender – og vi MÅ ha dem!

Ballerinasko og UGGs, to klassikere på hver sin sesong, har nå smeltet sammen i én overraskende og genial...

Svært skjønnhetssalg til L’Oréal

At skjønnhet kan være stor business, er det liten tvil om. Nå bekreftes ryktene som lenge har sirkulert...

Mikela Beck lanserer RELY: – Hudpleie skal være ekte, ærlig og ukomplisert

Etter flere år som en av Norges mest innflytelsesrike stemmer innen hudpleie, har hun endelig tatt steget mange...

Louis Vuitton Ski: 70-talls silhuetter og norsk strikk

Louis Vuitton har lansert LV Ski 2025, og er inspirert av både 70-talls silhuetter og norsk strikk. Motehuset har...

Test av julekalendere del 2: Hvilken er best?

Høsten er her, og med den kommer starten på årets jaktsesong; jakten på den perfekte skjønnhetskalenderen. Mange av de...

Helgetips: Høstfest og Halloween-verksted i Oslobukta

Lørdag 18. oktober blir det høststemning i Oslobukta når området fylles med lokale smaker, kreative aktiviteter og familieglede....

Denne jakken er overalt nå

Moteverdenens kuleste motehus har talt: Militærjakken er tilbake for fullt. Blant trendsetterne har militærjakken allerede vært tilbake en stund,...

Victorias Secret Fashion Show er tilbake

Etter den store gjenlanseringen i fjor gjør Victoria’s Secret Fashion Show comeback igjen i 2025. Den nye versjonen...