Dette er merkevarene til Kardashian-Jenner-West-familien

Foto: Kevin Mazur/Getty Images for Sean Combs

Her er Kardashian-Jenner-West-familiens mange merkevarer

Har du også mistet oversikten?

Først gjort kjent gjennom reality-programmet Keeping Up With the Kardashians, er medlemmene av Kardashian-Jenner-West-familien nå mest kjent for andre ting. Flere av dem med sterke merkevarer innen både mote og skjønnhet.

Familien har nemlig bygget en rekke suksessfulle selskaper som konkurrerer med noen av de aller største navnene innen sin bransje.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

WWD presenterer en oversikt over dem alle, i tilfelle du ikke er keeping up with the Kardashians’ businesses.

Kylie Jenner ble nylig verdens yngste dollar-milliardær takket være suksessen med kosmetikkmerket Kylie Cosmetics.

I november solgte hun aksjemajoriteten i selskapet til giganten Coty Inc. for 600 millioner dollar, rundt 5,4 milliarder norske kroner, med planer om massiv ekspansjon for nye mote- og skjønnhetsmerker.

Foto: David Livingston/WireImage/Getty

I oktober kastet 22-åringen seg rundt da et videoklipp av hennes «rise and shine»-sang til datteren Stormi (1) gikk viralt med merch raskt tilgjengelig på nettbutikken.

Makeup-mogulen lanserte også sitt eget hudpleiemerke Kylie Skin etter at ryktene lenge hadde versert. Hun varemerkeregisterte to andre merker i samme slengen, Kylie Baby og Kylie Baby by Kylie Jenner som omfatter klær, hudpleie og andre livsstilsprodukter til nyfødt og baby, samt Kylie Hair og Kylie Hair by Kylie Jenner.

Les også: Dette tjener Kylie Jenner på én Instagram-post

Hun varemerkeregisterte også navnet til datteren, Stormi.

Kim Kardashian-West på sin side skapte furore med lanseringen av sitt shapewear-merke.

Det fikk først navnet Kimono, men ble etter anklager om kulturell appropriasjon byttet til Skims i siste liten.

Merket ekspanderte raskt med en rekke produkter – nå sist loungewear.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Samtidig fortsetter 39-åringen å ekspandere også sine to andre merker, KKW Beauty og KKW Fragrance med en rekke samarbeid både innad og utenfor familien.

Da sønnen Psalm (7 mnd) var bare to uker varemerkeregisterte firebarnsmoren Psalm West under selskapet Kimsaprincess for en rekke produktet innen mote, skjønnhet og hjem.

Hun skal ha gjort det samme med sine tre andre barn; North, Saint og Chicago West.

Kendall og Kylie eier og driver motemerket Kendall + Kylie sammen

Kendall Jenner varemerkeregisterte tidligere i år både Kendall og Kendall Jenner for skjønnhetsprodukter innen blant annet hud, hår, makeup, duft, bad og dusj. Det er 24-åringens første solo-business.

Fra før av er hun medeier i motemerket Kendall + Kylie sammen med søsteren Kylie samt medgrunnlegger og ansikt utad for munnpleiemerket Moon.

Les også: Plus size-kolleksjon fra Kendall og Kylie

Heller ikke Kanye West ligger på latsiden. Hans Yeezy ranker ifølge Hypebeast som nummer tre på listen over verdens hotteste motemerker bare slått av gigantene Nike og adidas.

Kanye har også søkt om varemerkeregistrering for Sunday Service for en rekke moteprodukter. Men i oktober ble det klart at søknaden ble avslått fordi varemerket allerede er registrert. Kanye har seks måneder på seg å svare på avslaget og eventuelt søke på nytt.

Foto: Gotham/GC Images/Getty Images

Kanskje ikke like sagnomsust er sokkemerket Arthur George til Rob Kardashian.

Merket, som Rob startet i 2012, har dog snart en halv million følgere hos Instagram. I 2018 solgte han halvparten av selskapet til mamma Kris. Trolig lurt.

https://www.instagram.com/p/BWFoK_Fh0rD/?utm_source=ig_embed

Forvent deg nye forretningsekspansjoner fra jentene – og trolig Kanye – i 2020.

Les også: Kylie Jenner slepes på nettet for julegaven til datteren Stormi (1)