Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Norske motebutikker håper kundene nå vil gjøre julehandelen lokalt
(Foto: Fresh Pepper)

Fresh Pepper i Bergen stenger dørene

Men fortsetter på nett.

Etter et svært utfordrende fjorår for retail spår mange at konkursene vil fortsette i 2021. I en pressemelding fra NHO på tampen av fjoråret, kalt Kriseåret snart over – men ikke krisen, sier NHO-sjef Ole Erik Almlid at han er redd vi får kjenne på krisen i store deler av dette året også. I Oslo stenger nå butikkene igjen grunnet en ny runde med lockdown. I Bergen er tiltakene mindre strenge.

Men nå lukker Bergen-butikken Fresh Pepper dørene for godt etter fire år i vestlandshovedstaden.

I en post på sin Instagram-profil deler de nyheten med kundene.

«Vi har hatt en super fin tid med å tilby Bergen unike klær. Vi sitter [sic] pris på hver enkelt av dere som har besøkt Fresh Pepper, enten i vår fysiske butikk eller på nettsiden vår. Etterhvert som 2021 fortsetter, har vi ikke lenger en butikk i Bergen sentrum da leiekontrakten vår utgår», skriver de i caption til bildet med teksten «Kjære kunder…» tirsdag.

Se dette innlegget på Instagram

Et innlegg delt av FRESH PEPPER (@pepperstores)

Siste åpningsdag er allerede på lørdag, men butikken skal fortsette på nett:

«Vi vil fremdeles fortsette å bringe dere spennende nyheter på nettbutikken, og vi gleder oss til tiden fremover med dere. Til alle våre kunder, vi håper dere vil være med oss videre på www.pepperstores.com».

Melk & Honning har vært i kontakt med Fresh Pepper som skriver i en mail at de «ikke kan komme med utdypende detaljer på dette tidspunkt».

Da motekjeden Pepper gikk konkurs i januar 2017 ble restene etter butikkene solgt for én million. Butikkene gjenoppstod under nytt navn, og de ansatte ble med videre. De tidligere eierne ble politianmeldt, men saken ble siden henlagt.

I mars i fjor stengte Fresh Pepper dørene under lockdown. Det gikk utover omsetningen, kunne butikksjef og innkjøper Tonje Waage fortelle Melk & Honning i fjor. Nettbutikken skal imidlertid ha hjulpet med å «holde det gående gjennom tunge måneder» og til tross for mangelen på cruise-turister i sommer skal juli ifølge henne ha vært «veldig fin» med økende besøkstall i butikk. Høstens koronatiltak bidro imidlertid igjen til «svært negative besøkstall».

– September er vanligvis en av de månedene med minst omsetning i løpet av året. Med tiltak i tillegg ble det en måned med drastisk nedgang. Det har vært en tøff periode som har påvirket oss kraftig. Vi har virkelig fått føle på konsekvensene av de ulike tiltakene, sa hun til Melk & Honning før jul.

Melk & Honning følger saken.

Les også: Er det krise i sentrumshandelen? Melk & Honning spurte seks norske klesbutikker

Siste saker

Mest lest nå
Les mer