– Med Daphne var halve jobben allerede gjort.
Netflix-suksessen Bridgerton har gått sin seiersgang verden over, og er strømmetjenestens største debutserie noensinne. Bare den første måneden etter premieren er den blitt streamet i 82 millioner hjem, og sikret seg med det en plass på streaming-topplista i en rekke land.
Les også: 7 ting du kanskje ikke visste om Bridgerton
Motebransjen lar selvsagt ikke muligheten gå fra seg, og nå debuterer hovedrolleinnehaver Phoebe Dynevor, som spiller Daphne Bridgerton, som modell.
25-åringen har landet den nyeste kampanjen til London-baserte Self-Portrait, og er med det ansikt utad for deres Fall 2021-kampanje.
Kampanjen er skutt av den britiske fotografen Nigel Shafran, og viser Bridgerton-stjernen i sitt eget hjem ikledd blant annet merkets bestselgende kjolemodell Azaelea i tillegg til en som kunne passet rett inn i en episode av Bridgerton, skriver Page Six.
I et intervju med The Times kaller hun modelldebuten for «rar».
– Med Daphne var halve jobben allerede gjort da jeg ble snørt inn i korsettet, sier hun .
– Grunnet måten det er konstruert på holdes holdningen din tilbake, noe som betyr at hodes holdes oppe og du beveger deg på en bestemt måte. Uten klærne hadde jeg ikke greid å føle meg som henne.
Det har vært mye snakk om kostymene i Bridgerton, og hvor realistiske de egentlig er. Suksesserien har også fått kritikk for å hylle det norske eksperter mener er skadelige motetrender.
For en knapp måned siden kom nyheten om at en andre sesong av Bridgerton er bekreftet. Dette vet vi så langt om den nye sesongen.
Se bildene her:





Les også: Er serier den nye moteplattformen?