Inspirert av vin – oh la la.
Det er så mange kjendiser som lanserer sine egne beautymerker nå, at vi snart begynner å gå helt i surr. Fra Hailey Bieber og Alicia Keys til Camilla Pihl og Anniken Jørgensen her hjemme.
Sist ut er Brad Pitt, som nå lanserer sitt eget hudpleiemerke.
Le Domaine er 58-åringens nyeste prosjekt. Her utnytter Hollywood-stjernen sin ekspertise innen vinproduksjon (Pitt eier den franske vingården Chateau Miraval i Provence), og bruker det i hudpleielinjen, ifølge Harper’s Bazaaar.
– Le Domaine er ikke ment å være et kjendismerke. Det er en antiage-kosmetikklinje for enhver mann og kvinne. Jeg elsker ideen om en kjønnsnøytral linje, sier Brad Pitt i en pressemelding.
Ikke forvent å se Pitt som ansikt utad for hudpleiemerket – selv om han virkelig eldes som en god vin (pun intended). Og det vil ikke bli mange intervjuer hvor han snakker om sitt nyeste prosjekt, heller. Eksklusivt til Vogue forteller han at han har tatt en beslutning om å ikke fronte merket – til forskjell fra mange andre kjendiser.
Et lite unntak har han imidlertid gjort på merkets Instagram-konto, hvor han poserer med et av produktene:
– Jeg er klar over at det lanseres nye produkter nesten hver eneste dag, men hvis jeg ikke hadde sett en reell forskjell på huden min, hadde vi ikke giddet dette her, sier han til Vogue.
Målet med merket skal være å «imitere den organiske syklusen til naturen».
– Det er ingen avfall i naturen. Det som blir til overs blir mat til noe annet. Dette eksemplariske sirkulære systemet er inspirasjonen bak Le Domaine, sier han i en pressemelding.
Med seg på laget har Brad Pitt fått med Perrin-familien, som samarbeidet med skuespilleren om å restaurere vingården hans, og Dr. Pierre-Louis Teissedre som spesialiserer seg på vin og helse. For en kombo!
Pitt har lenge lekt med tanken om å lage sitt eget hudpleiemerke. Da han fikk høre om de potente antioksidantene som skal finnes i vindruer, satte han prosjektet i sving.
Le Domaine er designet for å senke aldringsprosessen ved hjelp av to ulike patenterte ingredienser, som blant annet finnes i vinranker.
Kolleksjonen består av fire produkter: Et serum, en krem, en cleanser og en flytende krem. Alle med en duft skapt av en duftnese fra det berømte duftdistriktet Grasse.
Les også: Har du prøvd «hudfasting»?