Alicia Keys lanserer hudpleie-merke med populært beautybrand.
De siste årene har Alicia Keys gått for en naturlig look uten make-up, både på rød løper og privaten. Nå teamer artisten opp med skjønnhetsgiganten E.l.f om et beautymerke som fokuserer på både skjønnhet og velvære.
Hva merket som skal lanseres i 2021 skal hete, er foreløpig ukjent. Men sortimentet skal bestå av produkter innenfor hudpleie og velvære. Og de skal ikke være testet på dyr, ifølge Harper’s Bazaar.
«Som en kulminasjon av Alicia Keys sin personlige hudpleiereise og hennes lidenskap for å bringe lys til verden, vil dette nye livsstils- beautybrandet la Alicia kunne utforske samtalene om indre skjønnhet, velvære og forhold enda mer», heter det i en pressemelding.
Og det hele skal gjøres med autentisitet gjennom en linje av produkter som skal være både bra for huden, dermatologisk testet og cruelty free. På denne måten sikter merket etter å bringe ny mening til skjønnhet ved å «ære ritualene ved hverdagen og praktisere intensjon i enhver handling».
– Bekymret hvis jeg ikke hadde tatt på meg sminke
Det var i 2016 at den populære musikeren skrev et åpent brev hvor hun forklarte hvorfor hun hadde valgt å gå over til en livsstil og look fri for make-up.
«Hver gang jeg gikk hjemmefra, var jeg bekymret hvis jeg ikke hadde tatt på meg sminke: Tenk om noen vil ta et bilde av meg? Hva om de postet det? Dette var de usikre, overfladiske, men oppriktige tankene jeg hadde. Og alt var, på en eller annen måte, basert altfor mye på hva andre tenker om meg», skrev Alicia Keys den gang.
«For jeg vil ikke skjule meg lenger. Ikke ansiktet mitt, sinnet mitt, sjelen min, tankene mine, drømmene mine, kampene mine eller min emosjonelle vekst. Ingenting».
Nyheten kommer bare dager etter at en annen berømt artist slapp sine egne hudpleieprodukter. 31. juli var Rihanna sitt hudpleiemerke Fenty Skin tilgjengelig for beauty-entusiaster. Og produktene videreselges for tusenvis av kroner.
Les også: Normal People-stjernen viser frem sin sminkerutine