Nå lanserer superinfluenceren sitt eget sminkemerke.
Motepersonligheten og gründeren Camilla Pihl har allerede flere bedrifter i sving. For få år siden gjorde hun om bloggen sin til et nettmagasin, motemerket hennes Camilla Pihl Wear har egen butikk i Prinsens gate i Oslo og kosmetikkmerket Camilla Pihl Cosmetics er hos forhandlere over hele landet.
Nå utvider den nybakte mammaen businessen ytterligere med det splitter nye sminkemerket Beauty Camilla Pihl.
Les også: Salget av skjønnhetsprodukter i Norge har eksplodert under koronakrisen
Camilla Pihl: – Jeg var en late bloomer
– Jeg tror jeg begynte å sminke meg første året av videregående, og det var vel mascara jeg startet med. Late bloomer der altså, haha, forteller Camilla Pihl til Melk.
– Jeg bodde jo i Gudbrandsdalen, og var ikke så opptatt av det rett og slett. Men da jeg flyttet til Oslo som 16-åring og begynte på Oslo Frisørskole, tok det helt av med sminke. Håret ble også kortere og kortere, faktisk helt skinna, og sminken gjorde sitt inntog for fullt.
Siden den gang har hun elsket beauty-produkter og hatt som hobby å teste ut ulike merker og produkter.
– Du kan godt kalle meg produktnerd. Jeg visste fra tidlig alder at jeg skulle lage mine egne produkter en dag.
På spørsmål om hvilke tre produkter som er must haves for henne på daglig basis, klarer hun ikke begrense seg.
– Nei, det må bli fire! Highlighter for glow i huden, BB cream for flawless skin, lipgloss fordi jeg liker et hint av farge på leppene og så er jo mascara livet, er det ikke?!
– Har jeg på disse, føler jeg meg fresh og klar for verden.

Har brukt merket i smug
Camilla Pihl Cosmetics ble lansert i 2017 med hudpleieprodukter. Allerede året etter begynte de så smått å planlegge sminkelinjen som nå er rett rundt hjørnet.
– Jeg hadde lyst til å lage must haves for sminkepungen, som gir deg en no makeup makeup-look. Resultatet har blitt en linje med det jeg mener er fantastiske produkter, som jeg selv har brukt hver dag det siste halvåret, sier hun.
– Mange har gitt meg komplimenter for hud og makeup den siste tiden og da er det jo ekstra gøy at jeg har brukt mine egne produkter i smug.
Serien består av en primer, en primer sheet mask, BB-kremer med solfaktor 50 i seks forskjellige nyanser som skal passe til de fleste hudtoner, tosidige concealere i fire nyanser, tre lip gloss i rosa/nude-nyanser, en maskara som gir volum og fylde og en multifunksjonell, creamy highlighter-palett.
– At produktene skulle komme i et bredt utvalg av nyanser for å passe til de fleste hudtoner er en selvfølgelighet, mener hun.
Til Melk & Honning kan Camilla avsløre at de utvikler nye ting hele tiden, og at det kommer flere drops etter hvert.
– Det finnes enormt mange sminkemerker på markedet allerede. Hvordan skal dere skille dere ut?
– Vi mener vi har utviklet den ultimate sminken for en naturlig, glødende hud og for no makeup, makeup. I tillegg er produktene 100 prosent cruelty free og veganske, samt fri for parabener, cocamide DEA, MI & Kathon, avslutter hun.


Les også: Mitt skjønnhetsunivers: Camilla Pihl