Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Foto: Instagram @haileybieber

Nå er Hailey Bieber sitt hudpleiemerke lansert

– Jeg vil aldri gå til sengs uten å se ut som en Glazed donut.

Det har etter hvert heller blitt regelen enn unntaket at stjernene lanserer sine egne beautyprodukter. Bare de siste månedene har Scarlett Johansson og Kim Kardashian sluppet sine merker. Denne uka er det en annen A-lister sin tur.

Nå er nemlig Hailey Bieber ute med sin hudpleieserie kalt Rhode.

Allerede i februar i fjor begynte ryktene å gå om at supermodellen og Youtuberen kom til å slippe egne produkter. Da fikk TMZ nyss om at hun hadde søkt om patent på varemerket Rhode, som er mellomnavnet hennes.

Da hadde hun lagt inn kategoriene «velværeprodukter, bade- og dusjprodukter, hudpleie, kosmetikk, duft og hårpleie» i søknaden. Ifølge Page Six skal Bieber siden ha tatt nettkurs i dermatologi, gått i lære hos selveste Dr. Barbara Sturm og testet ut en rekke produkter på ektemannen Justin.

Hun skal også ha søkt råd hos Kim Kardashian, hårguruen Jen Atkin og youtube-fenomenet Hyram.

I første omgang slippes et serum, en hudkrem og en lipbalm.

Les også: Nå raser hun mot nettroll

– Jeg ønsket å lage én av hver ting; en skikkelig gode hudkrem, et skikkelig godt og fuktighetsgivende serum og et kjempebra leppeprodukt, forteller hun til Harper’s Bazaar.

Selv har hun tørr og sensitiv hud og produktene har derfor fokus på fukt og er helt parfymefrie. På ingredienslista finner man en rekke peptider, hyaluronsyre, niacinamide, squalane og acai. Sistnevnte var viktig for Bieber å ha med fordi hun er halvt brasiliansk.

Forpakningene er også inspirert av en annen av hennes mors landsmenn, den brasilianske arkitekten Oscar Niemeyer. Disse har også et kjønnsnøytral design, noe som var viktig for henne.

Nå er Hailey Bieber sitt hudpleiemerke Rhode lansert
Foto: Instagram @rhode

Kim Kardashian ble nylig sterkt kritisert for prisene på hudpleieserien SKKN by Kim. Serien på 9 «essensielle» produkter koster nemlig over 6000 norske kroner.

Bieber har på sin side valgt å gå i en helt annen retning.

Produktene i Rhode har alle en prislapp på under 30 dollar, tilsvarende 300 norske kroner.

Les også
Oslo-konseptet Sorgenfri utvider og satser på vintage

Bieber er forøvrig blitt kjent for å ville se ut som en glazed donut. Tidligere i år gikk hun ut på Instagram og lovet å gi folket nettopp «glazed donut skin i 2022».

– Jeg vil aldri gå til sengs uten å se ut som en Glazed donut, sier hun til Harper’s Bazaar nå i forbindelse med lanseringen.

Produktene er foreløpig kun mulig å få tak i i Usa.

Les også: Derfor nekter supermodellen å gå visninger

Siste saker

Mest lest nå
Les mer