Kylie Jenner får kritikk for sitt nye hudpleiemerke

Tilbakeslag for Kylie Jenners hudpleiemerke

Derfor raser fansen.

I oktober i fjor gikk ryktene om at Kylie Jenner skulle starte sitt eget hudpleiemerke. Det ble bekreftet først i januar i år.

Med det utvider 21-åringen milliardbusinessen som har gjort henne til verdens yngste selvskapte dollar-milliardær – tross kritikken.

Men nå møter Kylie Jenner enda et tilbakeslag.

I en video postet forrige uke på Kylie Skin-kontoen på Instagram, som forøvrig allerede har 1,2 millioner følgere, demonstrerer Jenner et av produktene i sin nye hudpleieserie – ansiktsskrubben Walnut Face Scrub. Den er ifølge Jenner hemmeligheten bak hennes freshe hud, og skal være så mild mot huden at den kan brukes to til tre ganger i uken.

https://www.instagram.com/p/BxcyfxuBoSJ/

Det har fått både fansen og hudpleieeksperter til å rase.

Den kontroversielle ingrediensen finmalt valnøttskall som ansiktsskrubben inneholder hevdes nemlig å gjøre mer skade enn noe annet. Valnøttskallet er ment å virke eksfolierende ved at det fjerner døde hudceller, men kan ofte oppleves som for grov for huden.

Her er noen av de beste reaksjonene fra sosiale medier:

Kylie Skin lanseres onsdag, og vil i første omgang bestå av seks produkter: En skummende ansiktsrens, toner, vitamin C-serum, fuktighetskrem og øyekrem i tillegg til den utskjelte ansiktsskrubben.

Les også: Nå lanserer også Kendall Jenner sitt eget skjønnhetsmerke