Streetwear-merket Stussy hyller Karl Lagerfelds Chanel.

Streetwear-merke med homage til Karl Lagerfelds Chanel

Stussy gjenskaper klassisk kampanje.

Chanel-sjef Karl Lagerfeld døde i Paris 85 år gammel tidligere i år. Da hadde allerede ryktene rundt sjefdesignerens skrantende helse svirret en stund. Det ble ytterligere forsterket da han for første gang noensinne gikk glipp av Chanels haute couture-visning i januar i år.

Både designerkollegar, modeller, redaktører og andre motepersonligheter mintes Lagerfeld, som eget eget ønske ble stedt til hvile under en privat seremoni i Paris der kun nærmeste familie og venner var tilstede. Sjefdesigneren ble imidlertid hyllet under både Fendi- og Chanel-visningen.

En noe mer overraskende homage til verdens kanskje mest kjente og toneangivende designer kommer fra streetwear-merket Stussy.

I sin SS19-kolleksjon har det California-baserte merket inkludert en t-skjorte med et bilde med referanser til en av Chanel Beautys klassiske kampanjer.

På bildet holder en modell opp et makeup-etui der de klassiske doble C-ene, et av Chanels fremste kjennetegn, er byttet ut med en dobbel S for Stussy. På baksiden av t-skjorten står det skrevet «Printemps-été 2019» som er fransk for Spring/Summer 2019.


Hovedbilde via Stussy.

Les også: Hvordan ser fremtidens Chanel uten Karl Lagerfeld ut?