Se Naomi Campbell i hennes første beauty-kampanje noensinne

Publisert:

Del innlegg:

30 år etter hun var på coveret av franske Vogue som den første mørkhudede modellen.

Skjønnhetsmerker verden over slipper stadig nyheten om nye ansikt utad, men noen er rett og slett mer interessante enn andre.

Som når 48 år gamle Naomi Campbell gjør sin første beauty-kampanje noensinne for det amerikanske skjønnhetsmerket Nars.

Den ikoniske supermodellen er ansikt utad for Nars’ Spring 2019-kampanje. Det er, tro det eller ei, Campbells første beauty-kampanje noensinne – til tross for hennes lange fartstid i bransjen.

Kampanjen er fotografert av Francois Nars selv, og inkluderer en rekke close-ups av Campbell samt flere bilder i svart-hvitt.

Nyheten ble først delt av Nars på deres Instagram-konto onsdag med følgende sitat fra Francois Nars: «Naomi er en levende legende og tar med seg en sterk personlighet foran kameraet. Hun og jeg er som familie. Jeg har kjent henne siden begynnelsen av sin karriere. Jeg har beundret henne fra starten av – hennes skjønnhet og stil».

Også Campbell selv postet nyheten på sin Instagram med caption «Jeg er veldig glad for å være Nars’ nye ansikt utad. Fotografert av min gode venn Francois Nars».

https://www.instagram.com/p/BrlOETDA3Ha/

Campbell er en av de såkalte originale supermodellene som fikk internasjonal suksess på 80- og 90-tallet. I 1988 landet hun coveret av franske Vogue som den første mørkhudede modellen noensinne, og i 1989 gjorde hun det samme for amerikanske Vogues september-utgave.

Tidligere i år under filmfestivalen i Cannes i mai hintet Campbell om at hun ville legge modellkarrieren på hylla. Likevel fikk vi se henne på catwalken da Moschino viste sin samarbeidskolleksjonen med H&M tidligere i høst. Sammen med moren spiller hun også en rolle i julekampanjen til erkebritiske Burberry. Campbell lanserte nylig også sin egen Youtube-kanal.

Hovedbilde: Naomi Campbell for Numero Magazine.

Les også: Beauty-guru og kjendishårstylist er død

Siste artikler

Endelig åpner Prada-butikken i Oslo

Etter lang tids venting og måneder med spekulasjoner er det nå offisielt: Prada åpner sin første norske butikk...

Hudpleie til barn? Shay Mitchells nye merke skaper debatt

Skuespilleren Shay Mitchell og forretningspartneren Esther Song har lansert et nytt hudpleiemerke for barn - og reaksjonene lot...

Janka Polliani lanserer eksklusiv jakkekolleksjon med Villoid

Denne høsten går moteprofil Janka Polliani fra front-row til designstudio - og resultatet er en kolleksjon som oser...

Dette er kåpen alle vil ha denne vinteren

Klassikeren som aldri går av moten, har fått en oppgradering denne vinteren - og den lille detaljen gjør...

Olivier Rousteing forlater Balmain

Balmain kunngjorde i dag at motehuset og kreativ direktør Olivier Rousteing har valgt å gå hver sin vei...

Få julebordsgløden med Sophie Elise – hennes beste tips til vinterens selvtillitsboost

Nå som mørket senker seg og julebordsesongen er rett rundt hjørnet, er det lite som løfter humøret mer...

Menneskelig innsikt møter teknologi: This Is Creative satser på Performance Marketing

Det kreative kommunikasjonsbyrået This Is Creative tar et nytt strategisk steg. Etter mer enn 20 år i skjæringspunktet...

9 fine kjoler til julebordet

Julebordsesongen er her - og med den, unnskyldningen for å skinne litt ekstra. Nå skal det glitre, men...