Norske Benjamin Huseby blir ny kreativ leder for Trussardi

Publisert:

Del innlegg:

– Et enormt uutforsket potensiale.

Mens det før i tiden bare var hvert jubelår nordmenn gjorde suksess i den internasjonale motebransjen, skjer det nå stadig vekk. Det sitter nå norske menn og kvinner i toppjobber hos internasjonale magasiner, vi har influencere som er store streetstyle-favoritter og modeller som havner på topp i kåringer over verdens hotteste.

Men det er fremdeles stas når en nordmann får selve kremjobben hos et stort og kjent motehus.

Nå har Benjamin Huseby fått jobb som kreativ leder for Trussardi.

Les også: Burberry og Riccardo Tisci elsker å jobbe med norske Nikoline

Han er mest kjent som grunnlegger av det kule Berlin-baserte motemerket GmBH, sammen med Serhat Işık. Huseby er også en suksessrik fotograf, med jobber for blant annet Interview Magazine, The Gentlewoman, italienske Vogue og Purple i portfolioen.

Sammen med Işık står han på Business of Fashion sin oversikt over de 500 viktigste og mest innflytelsesrike personene i motebransjen.

Og nå tar han altså over tøylene hos Trussardi. Det italienske merket startet å produsere skinnhansker på tidig 1900-tall, og utvidet etter hvert til å også tilby andre skinnvarer. Frem til 2018 ble det ifølge Hypebeast ledet av Gaia Trussardi, som er barnebarnet av grunnleggerne. Siden det har de stått uten en kreativ leder.

«Via GmBH har vi bidratt til at mangfold og en følelse av ansvar har havnet helt foran i motediskursen. Vår visjon for Trussardi er at det skal være bygget ut i fra akkurat de samme verdiene», skriver Benjamin Huseby i en caption på Instagram.

Han avslører også at deres første kolleksjon for merket vil vises frem i 2022.

Til WWD uttaler Huseby videre at «Trussardi har en lang historie, men et enormt uutforsket potensiale. Vi ble fristet av muligheten til det å kunne starte helt på scratch»,.

Chief Executive Officer for merket, Sebastian Suhl, uttaler at «Serhat og Benjamin har en distinkt og kraftfull visjon for Trussardi. Vi er utrolig spente på å dra ut på denne reisen sammen med dem, for å bringe på banen et ansvarlig, moderne merke».

Les også: Norsk supermodell tar et oppgjør med casting directors i modellindustrien

Siste artikler

Singles day: Gjør de beste kuppene!

Singles Day har utviklet seg fra et kinesisk fenomen til en global påminnelse om at egenkjærlighet også fortjener...

Endelig åpner Prada-butikken i Oslo

Etter lang tids venting og måneder med spekulasjoner er det nå offisielt: Prada åpner sin første norske butikk...

Hudpleie til barn? Shay Mitchells nye merke skaper debatt

Skuespilleren Shay Mitchell og forretningspartneren Esther Song har lansert et nytt hudpleiemerke for barn - og reaksjonene lot...

Janka Polliani lanserer eksklusiv jakkekolleksjon med Villoid

Denne høsten går moteprofil Janka Polliani fra front-row til designstudio - og resultatet er en kolleksjon som oser...

Dette er kåpen alle vil ha denne vinteren

Klassikeren som aldri går av moten, har fått en oppgradering denne vinteren - og den lille detaljen gjør...

Olivier Rousteing forlater Balmain

Balmain kunngjorde i dag at motehuset og kreativ direktør Olivier Rousteing har valgt å gå hver sin vei...

Få julebordsgløden med Sophie Elise – hennes beste tips til vinterens selvtillitsboost

Nå som mørket senker seg og julebordsesongen er rett rundt hjørnet, er det lite som løfter humøret mer...

Menneskelig innsikt møter teknologi: This Is Creative satser på Performance Marketing

Det kreative kommunikasjonsbyrået This Is Creative tar et nytt strategisk steg. Etter mer enn 20 år i skjæringspunktet...