Rihanna sitt hudpleiemerke er kjent for sine hypede produkter.
Mye har skjedd siden Rihanna slapp nyheten om at hun skulle starte sitt eget sminkemerke i samarbeid med LVMH-eide Kendo tilbake i 2016. Fenty Beauty solgte produkter for mer enn 500 millioner euro i løpet av sitt første leveår i 2017.
Merket fikk med sin foundation i hele 40 ulike nyanser raskt kudos for fokuset på mangfold. Noe som fikk navnet Fenty-effekten.
To år senere utvidet superstjernen businessen med hudpleie under navnet Fenty Skin. I fjor ble produktene videresolgt for tusenvis av kroner.
Rihanna og LVMH startet også opp luksusmotehuset Fenty i 2019, som ble hyllet for sin første kampanje for en helt spesiell grunn. Luksusgruppen strupet imidlertid merket i vinter.
I vår kom nyheten om at Fenty Beauty kommer til norske butikkhyller, fire år etter lanseringen. Og tidligere denne måneden avslørte Rihanna duftsatsning.
Nå kommer enda en gledelig nyhet for fansen.
Fenty Skin kommer til Norge.
Fenty Skin vil bli solgt i alle Fredrik & Louisa sine butikker fra 26. august, i tillegg til på nett. På den måten skal all fans kunne få tak i de syrinlilla flaskene uansett hvor man befinner seg i landet.
Glem heftige hudpleieregimer bestående av 20 steg. Rihanna vil ha det ukomplisert med produkter som er enkle, men effektive for alle hudtyper- og toner.
De skal (passende nok) funke bra sammen med Fenty Beauty-produktene også.
Stjernen har siden tenårene drømt om å lage sin egen hudpleielinje, etter mange år med dårlige hudpleieopplevelser.
– Jeg har levd og reist over hele verden og ville sørge for at Fenty Skin representerte det beste av det beste når det kom til ingrediensene. Jeg ønsket trygge, rene, effektive formulaer som feirer og respekterer det planeten vår har å by på, sier hun i en pressemelding.
Felles for alle er at de er veganske, glutenfri, oljefri og cruelty free, med refill-system på enkelte produkter.
Og alt dufter tropisk av kirsebær, kokos, fiken og melon – som lar tankene vandre til eksotiske Barbados, popstjernens fødested.
Det er imidlertid ikke bare frukt og bær i dem. Fenty Skin har også brukt mer tradisjonelle hudpleieingredienser som hyaluronsyre og niacinamid.
Blant produktene som vil være tilgjengelige på det norske markedet finnes trioen som ble videresolgt for tusenvis av kroner i fjor; Total Cleans’r Remove-It-All Cleanser, Fat Water Pore-Refining Toner Serum og Hydra Vizor Invisible Moisturizer. I tillegg til en øyekrem med tilhørende massasjeverktøy, en nattkrem, en whipped body oil cream og en eksfolierende kroppsskrubb.
Les også: Dette sminketipset tar av på TikTok