Skal Rihanna lansere hudpleie?

Følger opp Fenty Beauty-suksessen.

Mye har skjedd siden Rihanna i 2005 sjarmerte verden med turkis eyeliner og barbadiske dansebevegelser i musikkvideoen til «If it’s loving that you want». Nå regnes hun som et internasjonalt moteikon og en driftig forretningskvinne som gjennom sminkemerket Fenty Beauty og undertøysmerket Savage Fenty har opparbeidet seg en estimert formue på mer en 2 milliarder norske kroner.

I løpet av sitt aller første leveår solgte Fenty Beauty produkter for mer enn 500 millioner euro, nesten 5 milliarder kroner, og var dermed mer suksessrikt enn Kylie Jenner sitt sminkemerke.

Les også: Kylie Jenner har planer om å lansere sitt eget hudpleiemerke

Fredag kunne Vogue melde at Rihanna i slutten av mars skal ha tatt patent på merkenavnet Fenty Skin hos det amerikanske patentkontoret.

Ifølge nettstedet skal hun ha beskrevet merket som «medisinsk og ikke medisinsk hudpleie, såper, kroppspleie og intimprodukter (ekskludert fargekosmetikk, parfyme og andre duftprodukter), og tilbehør slik som hjelpemidler, sett og produkter til påføring».

Noe mer vites foreløpig ikke, og Rihanna har selv ikke uttalt seg om saken. Men det er ikke til å stikke under en stol at man de siste årene har sett en voldsom vekst hva gjelder både tall og interesse for beauty og hudpleie, og ettersom Rihannas Fenty Beauty er en av de største suksesshistoriene der ute er det ikke umulig at hun vil prøve seg også innen hudpleie.

Melk & Honning følger saken.

Hovedbilde via Getty Images

Les også: Rihannas Fenty Beauty trekker highlighter etter kritikk