Bilde via Instagram @badgalriri

Fenty Skin-produkter videreselges for tusenvis av kroner

Rihanna sitt hudpleiemerke selger som varmt hvetebrød.

Den barbadiske superstjernen er fremdeles mest kjent som artist, til tross for at hun ikke har gitt ut et album på fire år. I stedet har hun brukt tiden sin på å bygge opp flere meget suksessrike firma innen kles- og skjønnhetsbransjen.

LVMH-eide Fenty, Fenty Beauty, Savage x Fenty har gjort 32-åringen ti en av Englands rikeste – der hun har holdt hus i flere år.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

I april i fjor ble det kjent at hun hadde tatt patent på navnet Fenty Skin. Tidligere denne måneden ble Instagram-kontoen @fentyskin lansert, sammen med en filmsnutt der man fikk vite at produktene ville slippe 31. juli.

Nå blir de hypede produktene videresolgt på Ebay for opp mot 5000 kroner, ifølge Dazed Beauty.

Les også: Rihanna gløder på poolparty med A$AP Rocky og Lil Nas X

I første omgang var det en cleanser, en toner og en fuktighetskrem som ble lansert. Disse har fått navnene Total Cleans’r remove-it-all cleanser, Fat water pore refining toner serum og Hydra Vizor invisible moisturizer.

Per nå er både cleanseren og et starter-kit med alle tre produktene utsolgt.

Prisene ligger i utgangspunktet på mellom 25 og 75 dollar, tilsvarende 226 og 679 kroner via Fenty Skin sine sider. Det er altså en voldsom økning i pris på resell-markedet.

Ifølge Dazed Beauty vil ikke de utsolgte produktene komme tilbake i nettbutikken før i midten av august. Man må derfor enten smøre seg md litt tålmodighet – eller åpne opp lommeboka.

– Målet var å holde det enkelt og effektivt, forteller Rihanna

I en virtuell pressekonferanse i forbindelse med lanseringen, kunne Rihanna fortelle at hun selv har slitt mye med huden opp i gjennom.

– Enten det var snakk om akne da jeg var tenåring, og det å oppleve at akne-behandlingene strippet huden min for alt som var bra og gjorde den ujevn, så har det vært en tøff vei frem dit jeg er i dag.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Hun kunne også fortelle at det å kun lansere tre produkter var et bevisst valg fra hennes side. Ifølge henne ønsket hun å hjelpe folk som – slik som henne – ble usikker og overveldet av de voldsomme mengdene ulike produkter som finnes på markedet.

– Det er så forvirrende, fordi det finnes så mye der ute. Målet mitt var å holde det veldig enkelt og effektivt.

Les også: TikToker rangerte kjendiser etter høflighet