Luksusmerke lar memes stå for kampanjen?

Publisert:

Del innlegg:

Med så mange kanaler ute og går om dagen, overlesses vi hele tiden med enorme mengder informasjon. På sosiale medier kan det være vanskelig å med sikkerhet spå hva som skal til for å påvirke massene.

Dermed får kampanjeskapere stadig større utfordringer sammenlignet med den tiden da Filmavisen omtrent var det eneste som samlet folket. Noen ganger treffes dog blink. Diesels annonsering via pornonettsider er et godt eksempel, i tillegg til Pumas valg med å hente inn navn som Kylie Jenner og Rihanna.

Gucci har kanskje endret seg estetisk sett med Alessandro Michele, men denne gangen snur de alt på hodet for en klokke.

Se også: Svart modell gjenskaper kjente kampanjer

Italienerne kommer nemlig Internettet i forveien og lar artige memes gjøre kampanjejobben via sosiale medier. Memes er mer kjent for å komme i ettertid av en kampanje, men i det siste har de klart å sende folk på catwalken og de har stått bak sminkemerker.

Og Gucci henger selvsagt med i tiden og gir kampanjen navnet #TFWGucci («The feeling when»).

Ifølge nettsidene er disse memesene laget i samarbeid med internett-bautaer som blant andre @beigecardigan, @youvegotnomale og @williamcult.

Bla deg gjennom smakebiter fra Guccis ferske (og første?) kampanje med humor som slagkraft.

 

Les også: «No more Gucci please!» – Er hypen over?

Siste artikler

Dette kan du finne på i Oslo i helgen

Enda usikker på hva du skal finne på i helgen? Hva med å sette i gang julestemningen på...

Comprimé: Kapselgarderoben som tåler livet

Comprimé kombinerer tidløs stil med funksjonelle materialer - og vil gjøre det enklere å kle seg godt hver...

Kjendisinvestor investerer i Lululemon

Den amerikanske investoren Michael Burry, best kjent fra filmen The Big Short og for sin rolle i å...

6 trender vi ser overalt akkurat nå

Fra catwalkene i Paris til gatene i Oslo - denne sesongen handler mote om varme, volum og tekstur....

Dua Lipa i samarbeid med eksklusivt hudpleiemerke

Det tyske hudpleiemerket Augustinus Bader har lenge hatt kultstatus blant skjønnhetsentusiaster verden over. Kjente profiler og deres hudpleiere...

Not My First: Når skandinavisk design møter western-luksus

For første gang i Norge lanseres et Luxury Cowboy-brand.Et nytt norsk klesmerke rir inn på motescenen: Not My...

Singles day: Gjør de beste kuppene!

Singles Day har utviklet seg fra et kinesisk fenomen til en global påminnelse om at egenkjærlighet også fortjener...

Endelig åpner Prada-butikken i Oslo

Etter lang tids venting og måneder med spekulasjoner er det nå offisielt: Prada åpner sin første norske butikk...