Ganni feiret ti år i København

Publisert:

Del innlegg:

Se bildene her.

Et av høydepunktene under moteuken i København var det danske suksessmerket Ganni. For sin SS20-visning inviterte de til tennisbanen på hotell Mercur i hjertet av den danske hovedstaden. Det var samme location som merket brukte for sin SS15-visning.

Det danske motemerket kan le hele veien til banken. De legger nemlig bak seg sitt hittil beste år, og kan melde om rekordoverskudd.

Med SS20-kolleksjonen feirer kreativ direktør Ditte Reffstrups 10-årsjubileum hos Ganni. Samtidig er det fem år siden merket fikk en real oppsving og inntok en solid plass på den danske og internasjonale motescenen.

– Denne kolleksjonen føles veldig personlig. Det gjør de alltid, men denne føles nok ekstra spesiell fordi den markerer 10 år hos Ganni for Nicolaj og meg. Det betyr så mye for meg å se hvordan kvinner over hele verden bruker det vi lager. Jeg tror ikke vi noen gang hadde våget å tro at vi ville komme så langt, sier Reffstrup i en uttalelse.

– Jeg har også tenkt mye på hva det betyr å være kvinne akkurat nå. I dag er det så mye kvinnelig selvtillit, men fortsatt fortsatt mye som er uferdig. Selv er jeg mor til to jenter som snart blir kvinner, så dette er noe jeg tenker mye på. Det vi ønsker er å få kvinner til å føle at de kan oppnå alt. Ganni er en sinnstilstand mer enn noe annet. Det er alt om at kvinner skal føle seg komfortabel i deres egen kropp.

Les også: Ganni-visning får kritikk

Den danske superstjernen MØ åpnet visningen torsdag, mens publikum hadde fått utdelt hvite Ganni-regnponchoer for det lunefulle københavnske sommerværet.

– Jeg er så glad for å jobbe med Ganni for denne visningen. Jeg har vært fan av merket i mange år, helt siden begynnelsen da jeg gikk på skolen og shoppet klærne deres i små butikken i Odense hvor jeg vokste opp. Jeg har alltid elsket deres visjon og design, sier Karen Marie Aagaard Ørsted Andersen bak MØ.

Og i det visningen var over og modellene kom ut på tennisbanen for finalen åpnet himmelen seg. MØ spilte den internasjonale hitten Lean On. Modellene møtte regnet med dans – et eksempel publikum også fulgte.

[soliloquy id=’78284′ type=’gutenberg’]

Alle bilder: Copenhagen Fashion Week

Les også: Holzweiler om København-visningen

Siste artikler

Taylor Swift får gjennomgå for sitt nye album

Taylor Swift har gitt ut sitt tolvte studioalbum The Life of a Showgirl, og reaksjonene lot ikke vente...

Ferner Jacobsen og Barbour: Tradisjon møter trend

Det finnes merker og motehus som overlever fordi de klarer det aller vanskeligste: Å være tro mot sine...

Slik er Jonathan Andersons nye Dior

Under moteuken i Paris var det en rekke spennende visninger på agendaen - én av dem: Jonathan Andersons...

Stjernenes beste antrekk fra Dior-visningen

Da Jonathan Anderson viste sin første ready-to-wear-kolleksjon som kreativ leder hos Dior, var det et stjernespekket publikum til...

Armani ser etter ny eier – L’Oréal er blant kandidatene

Armani har begynt å lete etter en kjøper. Det som i mange år har vært et av de...

Zara Larsson lanserer intimmerke

Popstjernen Zara Larsson utvider sitt kreative univers; denne gangen utenfor scenen. I høst lanserer hun MAIN ROSE, et...

– Dette er Norges beste kasjmirklær

Det nye klesmerket Mawei Cashmere lanserte sin første kolleksjon for kort tid siden, og markerte lanseringen av merket...

Alexandra Joner lanserer hudpleieserie

Med glød, glam og ekte hudpleieglede lanserer Alexandra Joner sin egen hudpleieserie. PREPPd er en leken, men seriøs...