Alexandra Joner lanserer hudpleieserie

Publisert:

Del innlegg:

Med glød, glam og ekte hudpleieglede lanserer Alexandra Joner sin egen hudpleieserie. PREPPd er en leken, men seriøs satsing som kombinerer hudpleie og sminkeforberedelse.

Mange forbinder Alexandra Joner med glød, energi og ikoniske sminkelooks. Nå utvider artisten og influenseren skjønnhetsuniverset sitt med hudpleieserien PREPPd, utviklet for å gjøre hudpleie både enklere og morsommere.

– Jeg har alltid vært opptatt av å ta vare på huden min, og jeg vet hvor viktig det er med riktig base for at sminken skal sitte og se bra ut. Med PREPPd ønsker jeg å gjøre det enkelt for flere å få den samme gode hudforberedelsen, og samtidig skinne med eller uten sminke. For meg handler dette om å kombinere hudpleie og glam på en ekte og morsom måte, sier Joner.

En enkel rutine med maksimal effekt

PREPPd lanseres 9. oktober med fire produkter som utgjør en komplett rutine: to for rens og to for fukt og glød. Konseptet bygger på tanken om «prep & care», altså produkter som både forbereder huden for makeup og samtidig pleier den over tid.

– Da jeg startet utviklingen av PREPPd, ønsket jeg å gjøre hudpleie lettere for både meg selv og andre, og dekke noen av de mest vanlige hudutfordringene med en enkel rutine, forteller hun.

– Jeg ønsket å sette sammen en enkel rutine som gir deg best mulig base, enten du skal bruke den før makeup eller gå helt naturlig.

Blant produktene finner man The Double Clean Routine, bestående av The Melt Away Oil Cleanser og The Daily Reset Exfoliating Cleanser.

– Jeg lærte om double cleansing da jeg hadde min første hudpleietime som 16-åring. Det var da jeg oppdaget oljerens, og siden da har jeg vært helt obsessed, sier Joner.

– Double cleansing handler egentlig om å få det beste fra begge verdener: oljerensen tar overflaten, mens den eksfolierende rensen sørger for at huden er helt clean og ready for skincare. Og alle vil vel legge seg med et rent ansikt?

Den andre delen av rutinen, The Day Prep Routine, består av The Ultimate Hydration Serum og The Instant Glow Day Cream. Sistnevnte har vært et personlig favorittprosjekt for Joner:

– Jeg har lenge lett etter en dagkrem som gir meg den gløden jeg vil ha, men også en fin finish og som jobber aktivt med å ta vare på huden min. Vi har brukt lang tid på å utvikle The Instant Glow Day Cream for å få akkurat riktig mengde med lysreflekterende pigmenter, nok fuktighet uten at man blir for shiny, og som også passer flere hudtoner.

Foto: PREPPd

To år med utvikling og full involvering

Utviklingen av PREPPd har vært en lang prosess.

– Det mest overraskende er hvor utrolig lang tid det tar å utvikle produkter. Vi begynte denne reisen for to år siden, og var raskt i gang med å teste ulike produkter som jeg ønsket å lansere, forteller hun.

– Jeg har mistet fullstendig oversikt over hvor mange runder vi har gått på både formuleringer og design for å få det slik som jeg hadde sett for meg, men nå som vi er i mål kunne jeg ikke ha vært mer fornøyd med sluttresultatet.

Hun legger til at hun har vært involvert i alle ledd:

– Jeg har vært med på absolutt alt fra starten, og har vært heldig og fått realisert akkurat det jeg så for meg. Nå er jo ikke jeg en kjemiker, så det er ikke jeg som har stått og blandet produktene mine selv, men jeg har jobbet med en kjemiker som har kommet med løsninger når jeg har forklart hva jeg har sett for meg.

Foto: PREPPd

Glam, glow og ekte hudglede

PREPPd speiler ifølge Joner både hennes personlighet og tilnærming til skjønnhet; lekent, men troverdig.

– PREPPd speiler min personlighet på den måten at jeg er veldig i målgruppen for merket. Jeg ønsker at det skal være enkelt å forstå, ikke kreve for mye tid eller være altfor seriøst. Jeg liker det fargerike, gøyale og lekne, og syntes at det burde være flere hudpleieprodukter med a hint of fun blant alt det som finnes, sier hun.

Merkevaren bærer slagordet «why be basic when you can be PREPPd», en naturlig forlengelse av Joners velkjente motto «why be basic when you can be extra?»

– For meg handler det om at ting kan være lekent og litt extra selv om det er seriøst og troverdig, og at man blir ‘preppd’ for alt man ønsker å gjøre.

Foto: PREPPd

PREPPd slippes eksklusivt på Vita.no 9. oktober, og i forbindelse med lanseringen vil produktene også være tilgjengelig fysisk hos Vita på Karl Johan fra kl. 14.00. Alexandra Joner vil selv være til stede i butikken fra kl. 14 til 18 for å møte kunder og feire lanseringen.

Siste artikler

Dette er kåpen alle vil ha denne vinteren

Klassikeren som aldri går av moten, har fått en oppgradering denne vinteren - og den lille detaljen gjør...

Olivier Rousteing forlater Balmain

Balmain kunngjorde i dag at motehuset og kreativ direktør Olivier Rousteing har valgt å gå hver sin vei...

Få julebordsgløden med Sophie Elise – hennes beste tips til vinterens selvtillitsboost

Nå som mørket senker seg og julebordsesongen er rett rundt hjørnet, er det lite som løfter humøret mer...

Menneskelig innsikt møter teknologi: This Is Creative satser på Performance Marketing

Det kreative kommunikasjonsbyrået This Is Creative tar et nytt strategisk steg. Etter mer enn 20 år i skjæringspunktet...

9 fine kjoler til julebordet

Julebordsesongen er her - og med den, unnskyldningen for å skinne litt ekstra. Nå skal det glitre, men...

British Vogue: – Det er flaut å ha kjæreste

Ifølge Vogue - ja. «My boyf–» – og mute.Slik åpner Chanté Joseph sin nå virale tekst i British Vogue. I...

M&Hs Halloween-fest: Tusen takk!

For en kveld! På lørdag samlet vi venner, samarbeidspartnere og kjente fjes til en uforglemmelig Halloweenfest på The...

Jane Birkins veske auksjoneres bort: Med unik hilsen på innsiden

Et av de mest legendariske motesymbolene i historien får nytt liv på auksjon. En Hermès-veske som tilhørte sangerinnen og...