Forlater stillingen etter bare to år.
Mandag skriver motenettstedet WWD at den tyske designeren Jens Werner er ferdig i jobben som kreativ direktør ved J. Lindeberg.
Werner har holdt sjefsstillingen hos det svenske sportsmerket i to år. Fra tidligere har han erfaring fra Adidas med fokus på Y-3 der han jobbet tett med Yohju Yamamoto-teamet i Tokyo. Han holdt også stillingen som designdirektør for Tory Burchs sportslinje.
Det er ikke første gang det blåser på toppen hos det svenske motemerket. Det ble startet av Johan Lindeberg i 1996. Han returnerte til merket etter ti år borte i 2015 før han igjen tok et steg tilbake da Werner kom inn i 2017. Nylig gjorde Lindeberg comeback med sitt BLK DNM med norske eiere med på laget.
I forbindelse med J. Lindeberg-visningen under moteuken i København i februar tok Melk & Honning en prat med Werner om balansen mellom kunst og kommers.

Han fortalte at han anså seg som rett person til å videreføre merket i Johan Lindebergs fotspor. I tillegg til å hedre merkets sterke røtter i sportsverden mente han at han utviklet merket i en mer moteriktig retning.
– Bakgrunnen min fra Y-3 og Tory Sport kommer godt med, og jeg tror jeg bidrar til at båndene mellom sport og mote blir sterkere. Målet mitt har vært å fortsette det Johan Lindeberg startet for 20 år siden, og jeg tror jeg har klart å gjøre motelinjen enda mer sporty, sa han.
Det svenske merket ønsker ikke å kommentere exiten til WWD, men Werner selv uttaler at målet nå er å skape noe eget. Han forteller at han ønsker å skape sin egen kolleksjon gjerne med base i New York. Visjonen hans skal være en moderne merkevareplattform hvor han kan samarbeide med et kollektiv av designere. Han forteller videre at han håper å kunne spesialisere seg på strikk som han er lidenskapelig opptatt av.
