For å «utforske nye ting».
Demna Gvasalia har de siste årene blitt ett av de mest omtalte navnene i motebransjen. Motemerket Vetements, som georgieren startet sammen med broren Guram og en gruppe venner i 2014, ble kjapt superhypet. Med en miks av logoer, anti-fashion-vibber og post-sovjet-referanser ble det noe enhver fashionista både kjente til og ønsket seg.
Nå forlater Demna Gvasalia merket han selv startet for å «utforske nye ting».
Det skriver Vogue mandag.
Les også: Vetements-sjef: – Folk tar denne industrien for seriøst
I 2015 ble det kjent at Gvasalia tok over som kreativ leder hos Balenciaga etter Alexander Wang. Siden har han hatt hendene fulle – og bidratt til at merket har vokst mest av alle under luksusgruppen Kerings paraply.
På veien han bidratt til voldsomme hyper også hos det tradisjonsrike franske motehuset, blant annet da han laget en blå veske som var klin lik IKEAs kjente bærenett.
– Jeg startet Vetements fordi jeg var lei av mote, og mot alle odds ble moten faktisk forandret for alltid med Vetements, og åpnet også dørene for mange andre, sier han til WWD
– Så jeg føler at jeg har klart å oppnå det som var misjonen hva gjelder konsept og designinnovasjon hos dette eksepsjonelle merket. Samtidig har Vetements modnet til et selskap som kan fortsette å utvikle sitt kreative ettermæle i et helt nytt kapittel på egenhånd, fortsetter han.
Gurum Gvasalia vil på sin side forsette som CEO for merket, og kunne hinte om «spennende samarbeid i nær fremtid».
Les også: Balenciaga har hanket inn ekte parisiske kjærestepar til ny kampanje