Rihanna skaper historisk rekord hos Puma

(INSTAGRAM)

Det er klart det hjelper på salget om en hiver inn et kjent fjes i kampanjen, derfor har nok bloggere også omtrent skiftet navn til «influencers».

Gjenkjennelsesverdien stilte sterkt hos Puma de tre første månedene av 2016, ettersom Rihanna og Kylie Jenners inntredelse gav det tyske sportsmerket en salgsøkning på 7,3 %. Fjorårets tall blir dog nærmest ubetydelige om en sammenligner med første kvartal av 2017. Ifølge WWD har Puma nemlig hoppet opp til hele 92,2 %!

Les også: De amerikanske influencerne har mottatt sterke advarsler

Konsernsjef Bjørn Gulden jubler nok høyt for RiRi, da han kan takke henne mye for denne ekstreme veksten i profitt. Nordmannen ble konsernsjef hos Puma i 2013 og merket har mildt sagt fått seg en ny gatekredibilitet siden den tid.

– For første gang i Pumas historie, har vi klart å oppnå et salg på over 1 milliard Euro dette kvartalet. Vår EBIT (resultatbegrep som ser hele kostnadsstrukturen, journ.anm.) utviklet seg også veldig positivt med en vekst på 70 % til 70 millioner Euro. Denne flotte starten viser at Puma er på riktig vei, sier Gulden.

Se også: Pharrell, ikke Kanye, håver inn penger for adidas