Den svenske influenceren Matilda Djerf tar av på TikTok

Publisert:

Del innlegg:

– Det er helt vilt og skikkelig merkelig, sier hun om det hele.

Under pandemien har TikTok tatt over stafettpinnen etter Instagram som stedet der trender får bein å gå på. Mange av tendensene man har sett ta av har vært rare, overraskende, noen gøyale og andre rett og slett helsefarlige.

Gamle filmer som Twilight har blitt superpopulære igjen, bittesmå bøker har plutselig havnet på bestselgerlistene – og en billigmaskara ble plutselig utsolgt verden over.

Nå er det en svensk influencer som har tatt av der inne.

Men det er ikke hennes egen konto som har tiltrukket seg følgere. Det er ikke engang egentlig henne som person, heller ikke stilen, men i hovedsak håret hennes som får folk til å bli levende hjerteøyne-emojis.

Matilda Djerf er nemlig kjent for sine bølgete lange lokker og voluminøse gardinlugg. Og nå er utallige brukere på TikTok ute etter å bli like sveisne.

Foto: Instagram @matildadjerf

Les også: Får internasjonal oppmerksomhet for TikTok-video om fat suits i motebransjen

Ifølge nettstedet Glossy, som først omtaler det hele, har hashtagen Matilda Djerf nesten 20 millioner views.

I filmsnuttene ser man gjerne folk forsøke å rekreere den bølgete looken med Dyson AirWrap, som svensken visstnok også selv bruker daglig. Flere har skrevet captions som «The feminine urge to be obsessed with Matilda Djerf», «POV: you want her hair», eller satt det til lyden av «I already told you. The girls that get it, get it. The girls that don’t, don’t».

https://www.tiktok.com/@haleypham/video/7004880719071759621?is_from_webapp=1&sender_device=pc&web_id7018555688595719685

– Det er helt vilt og skikkelig merkelig, fordi for meg er jo dette bare meg og håret mitt er håret mitt, svarer hun på spørsmål fra Glossy om hvordan det å gå viralt på TikTok føles.

– Jeg får masse meldinger fra jenter som sier de har forsøkt å klippe samme lugg som meg, men at det ikke ser likt ut på dem. Det får meg til å føle meg skikkelig dårlig!

Influenceren som har 2 millioner følgere på Instagram og i underkalt av 500k på TikTok, er likevel glad for at hun kan inspirere folk. Og hun elsker å se filmsnuttene av at folk prøver å etterape sveisen hennes.

– Noen ganger ser det til og med bedre ut enn mitt hår. Jeg blir helt sånn «la meg fly deg til Sverige, så du kan fikse meg!»

Les også: Kjendissalater trender på TikTok

Siste artikler

Louis Vuitton Ski: 70-talls silhuetter og norsk strikk

Louis Vuitton har lansert LV Ski 2025, og er inspirert av både 70-talls silhuetter og norsk strikk. Motehuset har...

Test av julekalendere del 2: Hvilken er best?

Høsten er her, og med den kommer starten på årets jaktsesong; jakten på den perfekte skjønnhetskalenderen. Mange av de...

Helgetips: Høstfest og Halloween-verksted i Oslobukta

Lørdag 18. oktober blir det høststemning i Oslobukta når området fylles med lokale smaker, kreative aktiviteter og familieglede....

Denne jakken er overalt nå

Moteverdenens kuleste motehus har talt: Militærjakken er tilbake for fullt. Blant trendsetterne har militærjakken allerede vært tilbake en stund,...

Victorias Secret Fashion Show er tilbake

Etter den store gjenlanseringen i fjor gjør Victoria’s Secret Fashion Show comeback igjen i 2025. Den nye versjonen...

Varner snur etter tungt år – satser på herreklær og digital vekst

Etter flere svake år og dyrekjøpte erfaringer med ungdomsmote forsøker klesgiganten Varner nå å reposisjonere seg. Selskapet, som...

Taylor Swift får gjennomgå for sitt nye album

Taylor Swift har gitt ut sitt tolvte studioalbum The Life of a Showgirl, og reaksjonene lot ikke vente...

Ferner Jacobsen og Barbour: Tradisjon møter trend

Det finnes merker og motehus som overlever fordi de klarer det aller vanskeligste: Å være tro mot sine...