Kolours Jewelry flytter hjem til Norge

Blender-gründer Magnus Thorud flytter Kolour’s Jewelry hjem til Norge

– En sterk trend der motebransjens tendens til massekonsum er på vei nedover

I januar skrev Melk & Honning om Blender-gründer Magnus Thorud som satser på egenhånd i et knallhardt retailmarked.

Nå flytter han det norske fine jewelry-merket Kolour’s Jewelry hjem til Norge.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

– Føltes naturlig

Selv har Thorud base i London der han har bodd siden 2017.

I 2019 valgte å tre helt ut av driften i Blender og startet opp moteagenturet Infinite Agency som representerer internasjonale motehus som Isabel Marant, Vince, Michael Kors, Self-Portrait, Ulla Johnson og Zimmermann.

Magnus Thorud

Smykkemerket Kolour’s Jewelry, der han har rollen som grunnlegger og designer, feirer i år fem år, og markerer med det sitt første jubileum med homecoming.

Siden oppstarten i 2015 har Thorud drevet merket mellom København og Oslo. Nå flyttes altså hele virksomheten hjem til Norge, med base i Oslo sammen med hans Infinite Agency.

– Siden vi startet dette merket i 2015, har Norge vært vårt hovedmarked. Da jeg valgte å starte et nytt moteagentur i 2019, føltes det også naturlig å flytte Kolour’s Jewelry hjem til Oslo, forteller Magnus Thorud til Melk & Honning.

Se dette innlegget på Instagram

Beautiful @polliani wearing our MT Tube ring in yellow gold brown diamonds🤎 • #koloursjewelry #finejewelery #diamonds #oneforeveryyou #scandistyle #bespoke #jankapolliani

Et innlegg delt av KOLOUR'S JEWELRY (@koloursjewelry)

Ser en trend

– Internasjonalt ser jeg en sterkt trend der motebransjens tendens til massekonsum er på vei nedover, og flere velger å handle med et langsiktig perspektiv. Jeg ser derfor en lysende fremtid for fine jewelry, da dette historisk sett anses som en varig investering.

Da Melk & Honning spør om han kan utdype dette med at massekonsumet er på vei ned, svarer Thorud at de allerede via hans nyoppstartede agentur ser et markant skifte i markedet.

Artikkelen fortsetter under annonsen

– Det virker som om kundene ønsker å kjøpe ting de ikke bare har én sesong, men ønsker å investere i pieces de kan ha lenge. Vi har eksempelvis sett en boom etter lockdown hos både Isabel Marant og Zimmermann. I smykkebransjen ser vi at fine jewelry internasjonalt har hatt en kjempevekst de siste årene, og vi merker hvert år en økning selv fra yngre kunder som ønsker seg mer gull og diamanter som en form for langsiktig investering.

Se dette innlegget på Instagram

Love how the pinky and pavé ring in yellow gold and white diamonds looks on you @ginemargrethe 🥰 Swipe to see close up🌟 • #koloursjewelry #finejewelery #pinkyring #fullpave #scandistyle #oneforeveryyou

Et innlegg delt av KOLOUR'S JEWELRY (@koloursjewelry)

Nytt konsept

I 2019 kjøpte Thorud tilbake smykkemerket. Han forteller at hovedfokus fremover vil være å bygge varemerket her hjemme.

– Vi er i ferd med å lansere et helt nytt konsept basert på denne trenden med et skifte i massekonsum, der vi fokuserer på clean og tidløs design, men med vår tvist med 24 fargekombinasjoner.

– I løpet av høsten vil det komme nye produktgrupper, ny nettside og en ny strategi for Kolour’s Jewelry, avslutter han.

Les også: Den norske influenceren lanserer eget smykkemerke