Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Foto: Bella Hadid i Balenciaga sin FW'22-kampanje

Balenciaga har sluppet «søplete» veske til 18 000 kroner

– Ville ikke la sjansen til å lage verdens dyreste søppelpose gå fra meg, forteller Demna Gvasalia.

Da Demna Gvasalia i 2015 ble kreativ leder for Balenciaga var mange spente på hvilke krumspring han ville gjøre hos erkefranske motehuset. Før det hadde han både overrasket og underholdt med alt han fant på i løpet av sin tid ved roret hos Vetements.

Georgieren skuffet ikke. De siste syv årene har han klart og gjøre Balenciaga til et av verdens desidert mest googlede og hypede merker. Gvasalia har gang på gang maktet å overraske ved å skape catwalk-visninger som går viralt og produkter som «alle» vil ha – eller alle snakker om.

I 2019 slapp han en veske som var klin lik IKEA sitt handlenett. Dette ble en stor snakkis, spesielt fordi prislappen lå på 20 000 kroner.

Nå har Gvasalia gjort det igjen. Balenciaga har nemlig sluppet en søppelpose til 18 000 kroner.

Balenciaga har sluppet «søplete» veske til 18 000 kroner
Foto: Balenciaga
Fra Balenciaga sin visning i mars. Foto: Balenciaga

Vel, i alle fall en veske som er inspirert av og kan forveksles med en søppelpose.

Les også: Demna Gvasalia digger disse norske modellene

Veska med navnet The Balenciaga Trash Pouch er laget av kalveskinn og er en del av deres AW’2022-kolleksjonen. Den finnes i butikk og på nett allerede nå og kommer i knallblå, gul, hvit og svart.

Under visningen av kolleksjonen i Paris i mars, uttalte Gvasalia seg til WWD om nettopp denne søplete veska.

– Jeg ville ikke la sjansen til å lage verdens dyreste søppelpose gå fra meg, for hvem liker vel ikke en moteskandale?!

Reaksjonene har ikke latt vente på seg på Twitter. Flere stiller et stort spørsmålstegn ved det å betale så mye for noe som likner på søppel.

@calii_living skriver «se for deg å kjøpe en søppelsekk bare fordi det står Balenciaga på den».

Les også
"Årets butikk" åpner ny avdeling på CC Vest

@purp1efairy mener på sin side at Demna troller oss.

«Balenciaga er et sosialt eksperiment for å se hvor mange dumme bitches som kjøper det de lager bare fordi det er Balenciaga. Den nye «trash pouchen» bør være en spøk!»

Les også:

Siste saker

Mest lest nå
Les mer