Det har vært mye snakk om Puma og hvordan ambassadører som Rihanna og Kylie Jenner har hjulpet godt på salget. Grunnlegger Rudolf Dassler feirer nok i himmelen, men det kan lillebror og Adidas-gründer Adolf også.
Adidas-gruppen melder nemlig om sterk vekst bare i dette kvartalet og administrerende direktør i det tyske sportsmerket, danske Kasper Rorsted, sier at dette vil bli et rekordår. Dermed kan Kanye West ha ekstra trøkk i ordene sine når han synger om hvordan Yeezy hopper høyt, selv om det forsåvidt er Pharrell som står for innteken.
Les også: Her er første titt på Alexander Wang x Adidas
Med en salgsvekst på 17 % i hele gruppen er det også Reebok som drar opp. Med samarbeid som Jonah Hill i snodig reklame, Vetements, Wood Wood og nå nylig Gigi Hadid, har undermerket nok en gang blitt interessant for mer enn normcore-tilhengere.
– Jeg er ekstremt glad for å være administrerende direktør for et selskap som gjør det såpass bra. Den store drivkraften på tvers av alle store markeder viser styrken i vår strategi, «Creating New», fordi det viser til betydelige forbedringer i ønskeligheten av våre merkevarer over hele verden, forteller Rorsted i pressemeldingen.
Les også: Møt den norske motefotografen som står bak supermodellens Reebok-kampanje