Carrie og Aidan gjenforenes, IKEA samarbeider med Marimekko og Daniel Lee endrer Burberry.
Med spalten «5 kjappe motenyheter» skal vi i Melk & Honning sørge for at du enkelt og raskt kan holde deg oppdatert på det som skjer i bransjen.
Heng på videre for much needed påfyll av motenyheter.
Les også: Demna åpner opp etter Balenciaga-skandalen: – Jeg angrer
Nye bilder viser Carrie og Aidan som kysser i ‘And just like that’
Innspillingen av And Just Like That er i full gang rundt om på Manhattans gater. Fortsettelsen av Sex & Singelliv-serien har fått mye oppmerksomhet, både av det positive og det negative slaget. Det krampaktige forsøket på å være woke, Mr. Bigs død, Mirandas nye skeive identitet og Samanthas fravær er blant de mest omdiskuterte tingene.
Mange er derfor nysgjerrige på hvilke krumspring serieskaperne kommer til å gjøre i sesong to. Paparazziene har lusket rundt settet for å forsøke å fange noen avslørende øyeblikk på film. Da John Corbett som spiller Aidan nylig dukket opp sammen med Sarah Jessica Parker begynte ryktene å gå. Ville eksene bli gjenforent?
I går trengte man ikke å lure lenger. Parker delte nemlig et kyssebilde av de to på Instagram med caption «This is not a drill».
Buzzfeed skriver at ikke alle er like fornøyde med det. En del fans har nemlig gått ut på sosiale medier og ment at det at Carrie skal gå tilbake til gamlekjæresten etter Mr. Bigs død føles helt feil.

Phoebe Philo lanserer sitt eget merke
Den britiske designeren er en av moteverdenens virkelig store yndlinger. Som tidligere kreativ leder både for Celine og Chloé skapte hun tidløse, elegante plagg og accessoirer som fremdeles er ettertraktede resell-pieces i dag.
Siden hun forlot førstnevnte i 2018 har ryktene stadig gått om hvilket stort motehus som ville klare å hanke inn Philo. For to år siden begynte hun å hinte til at hun ville starte noe eget, fremfor å innta sjefposisjonen hos noen andre.
Tidligere denne uken slapp nyheten om at hun vil slippe sin første kolleksjon under den selvtitulerte merkevaren Phoebe Philo i september 2023.
Dette vil ifølge Vogue Business skje via nett på phoebephilo.com, der man kan registrere sin interesse fra og med juli.
Fashionista skriver videre at det også er kjent at LVMH har backet Phoebe Philo finansielt. Hun skal også ha uttalt i et intervju med WWD at kolleksjonen vil bygge på «eksepsjonelt håndverk og design».
Mischa Barton ble tipset om å ligge med Leonardo Dicaprio da hun var tenåring
Nylig ble Leonardo Dicaprio sett sittende tett sammen med en 19-åring på et Grammy-event. Den unge kvinnen er modellen Eden Polani. Nå går ryktene om at dette er 48-åringens nye flamme.
I kjølvannet av dette har en gammel historie kommet til overflaten igjen. Mischa Barton fortalte nemlig i et intervju med People i 2005 at hun fikk tips om ligge med Leo da hun selv var 19 år.
Det skal ha vært PR-agenten Craig Schneider som skal ha kommet med det Barton selv beskriver som «forstyrrende» kommentaren, da de den eldre skuespilleren på en photoshoot i LA.
– Gå og ligg med den mannen for karrieren din sin skyld, skal han visstnok ha sagt.
– Men er han ikke Leo 30 eller noe sånt?!, skal hun sjokkert ha svart.
Page Six, som omtaler saken, har henvendt seg til både Barton og Dicaprio for å få en kommentar, men ingen av dem har hatt lyst til å uttale seg.

IKEA lanserer samarbeid med Marimekko
Den globale svenske interiørgiganten fikk ny kredvind i seilene da de i lanserte et designsamarbeid med off-White i 2019.
Nå har de linket opp med Marimekko. Det finske merket kjent for sin fargerike profil og sine mange mønstre har samarbeidet med IKEA om kolleksjon kalt Bastua, som betyr badstu på smålansk. Utvalget består av et knippe møbler, glass og tekstiler i kjent Marimekko-stil.
De har også lansert en helt ny variant av Frakta. Det knallblå nettet ble for alvor kjent verden over da Balenciaga lagde en klin lik veske til 20 000.
I kolleksjonen som slippes i mars finner man i tillegg en saunabøtte – helt i tråd med finsk tradisjon.
– Samarbeidet er som et ekstrakt av følelsene av en endeløs sommer og den enkle, vakre estetikken i den nordiske naturen via møbler og tilbehør til hjemmet, forteller kreativ leder for IKEA Henrik Most ifølge Hypebae som omtaler saken.
Daniel Lee endrer logo, retning og sletter alt på Instagram hos Burberry
Etter at Daniel Lee i nærmest en håndvendig klarte å gjøre Bottega Veneta til et av verdens mest populære merker, knyttes det store forventninger til hva han vil få til hos Burberry. Den britiske designeren tok over som kreativ leder for merket i høst og vil den 20. februar vise frem sin aller første kolleksjon under moteuka i London.
Før den tid har han allerede begynt å sette sitt preg på det erkebritiske motehuset. Lee slettet alt på Instagram, før han introduserte sin første kampanje med et knippe kjente fjes. Blant dem var rapperen Skepta, skuespiller Vanessa Redgrave, modell Liberty Ross, artisten Shygirl og Lennon Gallagher, Liam Gallaghers modellsønn.
Merkets nye logo og branding kom også til syne. Han har valgt å reintrodusere Burberry sin såkalte Equestrian Knight, et symbol av en ridende ridder. Motehuset brukte dette en god del i designet, frem til RIccardo Tisci bestemte seg for å pensjonere rytteren i 2018. Lee har også gått bort fra den mangeårige trenden med ekstremt minimalistiske logoer. I stedet har han gått for en font med litt mer tradisjonell eim. Nå skriver High Snobiety at de tror dette kan bli trendsettende.

Les også: Dette er noen av de største trendene innenfor dating i 2023