TOPSHOP velger to norske artister til å fronte sin nye kampanje

Den britiske kleskjeden har fått øynene opp for Sigrid og Kaya Wilkins.

Norske artister har de siste årene plutselig blitt hett nytt i utlandet. Folk som Kygo, Alan Walker og Sigrid har alle sammen fått spalteplass i anerkjente magasiner og spilletid på svære tv-show, radiokanaler og festivaler.

Dette har ikke gått TOPSHOP hus forbi.

Som en del av kjedens julekampanje har de nemlig bragt fire av musikkindustriens største «rising stars» sammen. Hver og én gjør de sin tolkning av den britiske høytidssangen «Wishing on a Star» opprinnelig sunget av The Rose Royce. Ifølge TOPSHOP selv ønsker de å feire følelsen av voksende glede ettersom julen nærmer seg, sammen med allsang og en hyllest av den neste generasjonen med lovende talenter. Alle sammen har på seg sine favoritter fra TOPSHOP sin vinterkolleksjon.

To av disse er nettopp Sigrid og Kaya Wilkins.

Kaya Wilkins, som går under artistnavnet Okay Kaya, har i tillegg til å ha rult catwalken under moteukene de siste par sesongene, blitt skrevet om i magasiner som Wonderland og Vogue.

Sigrid beskrives av TOPSHOP som en av 2017s mest sensasjonelle artister, som bare fortsetter å imponere og imponere, sist ut med singelen «Strangers». Kjeden mener Wilkins har en helt særegen evne til å skape dype, emosjonelle tekster.

I tillegg til disse to norske artistene figurerer London-rapperen Nadia Rose og den Fransk-tunisiske modellen og artisten Sonia Ben Ammar i filmen.

TOPSHOP ble grunnlagt på 60-tallet, og teller nå 500 butikker verden over. I 2011 ble kjeden stoppet fra å få fotfeste i Norge etter en navnekonflikt med en trønder. De siste årene har de sett en nedgang i salgstallene, men opplevde å få både masse oppmerksomhet og økt popularitet i forbindelse med at Beyoncé valgte å samarbeide med dem om sin kolleksjon av treningstøy kalt IVY PARK. 

Her kan du se kampanjefilmen: 

Les også: Disse to norske modellene rulte catwalkene under moteukene