Lanseres allerede nå i mai!
Det er under 24 timer siden Melk & Honning skrev om Valentino som nå kaster seg på trenden med egen skjønnhetslinje og som med det går i fotsporene til blant andre Gucci og Hermès. Men det er ikke bare luksusmotehusene som vil ha en bit av den lukrative skjønnhets-kaka.
Nå lanserer Zara for første gang sin helt egen skjønnhetslinje, Zara Beauty.
Den lanseres globalt 12. mai med produkter til ansikt, øyne, lepper, negler pluss tilbehør.

Utviklet i samarbeid med den britiske make-up-artisten Diane Kendal, som ifølge Vogue er et kjent fjes backstage under moteukene og en favoritt blant designere som Marc Jacobs, Proenza Schouler, Tory Burch og Tom Ford, er dette den spanske high street-kjedens aller første store skjønnhetssatsning.

Helt fremmed for feltet er de imidlertid ikke. I desember i fjor hadde de et duftsamarbeid med britiske Jo Malone. De har også en leppestiftkolleksjon utviklet i samarbeid med den legendariske make-up-artisten Pat McGrath.


Satsningen lanseres om i overkant av en uke, og vil være tilgjengelig i et splitter nytt butikk-i-butikk-konsept med priser fra 4,90 dollar – tilsvarende rundt 40 norske kroner – og opp til i overkant av 215 kroner.


Til Vogue sier Zara Beauty-sjef Eva Lopez at målet er inkludering:
– Vår ambisjon er å skape en kolleksjon som alle, uavhengig av kjønn, hudfarge, alder eller personlig stil, vil bruke, forteller hun.
– De som vil ha en klassisk, softere make-up look kan finne sine produkter og de som er mer eksperimentelle kan finne farger de trenger for å skape det også. Vi vil appellere til absolutt alle, sier Diane Kendal.
Alle produktene er sertifisert cruelty-free og kan refilles.

Les også: Vi har testet vårens skjønnhetsnyheter så du slipper