Det erkefranske luksusmotehuset har store ambisjoner.
Hermès skal etter planen lansere både hudpleie og kosmetikk i 2020. Det melder bransjenettstedet Business of Fashion.
Produktene vil bli utviklet in-house, men produsert av tredjepartsleverandører i Frankrike og Italia.
Hermès er allerede tungt inne på dufter, og i følge bransjenettstedet utgjorde det rundt 5 prosent, eller 315 millioner euro, av motehusets totale omsetning i 2018
«Vi håper selvsagt å få så stort omfang som mulig, men forsøker å gjøre det ydmykt og forsiktig. Det er et stort marked som allerede er fullt av sterke aktører, og vi må finne vår plass», sa Hermès–topp Axel Dumas da nyheten først ble kjent tidligere denne uka.
For å bli et globalt beauty brand trenger Hermès tre grunnpilarer; hudpleie, makeup og duft, sa Dumas til Business of Fashion.
«Det er ganske spennende: Det er en ny aktivitet med alle de risikoene som følger med. Vi vil distribuere det progressivt, først og fremst i våre egne butikker, hovedsakelig i en begrenset distribusjon så vi kan lære».
Flere av Hermès konkurrenter har outsourcet sine skjønnhetssatsninger til bransjegiganter. Mens Saint Laurent har valgt Loreal har Gucci gått for Coty. Det har også Burberry som etter å ha sagt opp sin avtale med Interparfums for å ta beauty-biten in-house i 2013 signerte med den amerikanske skjønnhetsgiganten i 2017.
Hovedbilde via Nordstrom.
Les også: Har nisjeduft blitt for trendy?