Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Valentino lanserer make-up
Nok et luksusmotehus kaster seg på trenden. (Valentino)

Valentino lanserer make-up

Valentino slenger seg på trenden.

At luksusmotehus lanserer duft, hudpleie og kosmetikk er ikke noe nytt.

Gucci har hatt stor suksess med sine make-up og tilhørende kontroversielle kampanjer, og i fjor lanserte Hermès for første gang hudpleie og kosmetikk.

Nå kaster nok et luksusmerke seg på trenden når Valentino nå lanserer sin aller første make-up-kolleksjon.

Les også: Mote + mat: Hvorfor går motehusene inn i restaurantbransjen?

Akkurat hva make-up-kolleksjonen, som kommer i august, vil omfatte får vi ikke vite før i slutten av mai, men allerede nå har Valentino gitt noen hint.

Make-up-linjen lanserer med hele 50 leppestifter, foundation i 40 ulike nyanser og «en rekke» ulike produkter til øyne.

Disse beskrives som «versatile», «multiuse» og «multi-finish» med «eksperimentelle» formler med en couture-tilnæring, skriver The Cut.

Både leppestiftene og palettene vil være refillbare.

Valentino Beauty beskriver videre make-up-kolleksjonen som Human Beauty, mer spesifikt «couture-makeup for alle kjønn, aldre og kulturer».

Kampanjen, som skytes av Valentinos kreative leder Pierpaolo Piccoli, skal være med 16 «eklektiske talenter» inkludert modeller og ikke-modeller.

Mens vi venter på bildene er det ikke lenge siden et kampanjebilde fra Valentino fikk internettet til å koke.

Valentinos make-up-kolleksjon skal etter sigende avdukes på Selfridges i London 31. mai. Forhåndsbestillinger er allerede 1. juni i USA mens verdenslanseringen først er i august.

Det er usikkert om make-up-kolleksjonen vil bli tilgjengelig i Norge.

Se dette innlegget på Instagram

Et innlegg delt av Valentino Beauty (@valentino.beauty)

Les også: Nå relanseres dette kultproduktet

Siste saker

Mest lest nå
Les mer