Vetle Emile er blant talentene når motevarehuset Eger satser på nye, unge norske talenter

Vil løfte frem unge, nye norske talenter med ny kampanje

Se bildene her.

I disse dager ruller motevarehuset Eger ut sin nyeste kampanje. Den har fått navnet Raw Talents med mål om å løfte frem unge, nye norske talenter.

Stjernelag

De fire modellene i kampanjen er skater Mats Hatlem, artist Lil Halima, skuespiller Theresa Eggesbø og modell Vetle Emile Majambere. Sistnevnte gjorde sin debut på den internasjonale catwalken for Virgil Ablohs Louis Vuitton-debut i Paris i fjor sommer. Han har siden gått for blant andre Bobby Abley og Astrid Andersen i London, Buscemi i Milano og Yohji Yamamoto i Paris. Han har også vært et av ansiktene utad for Pharrell Williams Chanel-kampanje.

– Det har vært gøy å være med på Eger sin Raw Talents-kampanje, og spesielt at det rettes fokus ikke bare på hva vi gjør, men hvem vi er også. Det er jo ekstra gøy å kunne gjøre noe på hjemmebane og å kunne jobbe med flinke norske talenter, sier Vetle Emile i en uttalelse.

Bildene til kampanjen er skutt av fotograf Alvin Santos og Torjus Bergli og stylister er Hannah Hansen og Torstein Lohne.

– Å sette fokuset på alle som har jobbet med kampanjen, oss bak kameraet og de foran, viser litt av mangfoldet i talent blant vår generasjon og hvilken ambisjon, kreativitet og dedikasjon som ligger bak et enkelt bilde (…) Å gjøre denne kampanjen for en stor merkevare som Eger har vært en ære. Ungt talent er sjeldent helt ufiltrert i den kommersielle verden, men denne kampanjen viser et fremskritt i utviklingen og betydeliggjøringen av arbeidet til meg og mine venner i bransjen, sier Alvin Santos.

Eger: – En ny og inspirert generasjon

Til Melk & Honning sier Jim Thomas Rengård, Marketing Director ved Eger, at de med kampanjen ønsker å sette fokus på lokale talenter både foran og bak kameraet.

– Det er en ny og inspirert generasjon som hevder seg på den kreative arenaen. Disse ønsker vi å bringe frem i søkelyset. Vi ser flere kreative unge som jobber hardt i norsk motebransje uten å få den anerkjennelsen vi føler de fortjener. Det var derfor viktig for oss å rette fokus på talenter både foran og bak kamera. Vi tror at det vil øke forståelsen for hvor hardt mange i norsk motebransje jobber og hvor kreative de er. Og ikke minst at vi får vist frem mange unge talenter som på hvert sitt felt er på vei mot toppen.

Forsøker dere med denne kampanjen å fri til en ny type målgruppe – millennials og de yngre generasjonene?

– Gjennom denne kampanjen håper vi å nå den moteinteresserte Eger-kunden. Men samtidig appellere til den litt yngre kunden som kjenner til flere av disse talentene fra tidligere. Vi håper at innholdet blir oppfattet som inspirerende, og kan gi innsikt i både motebransjen. Men også de ulike feltene som våre talenter representerer.

Alle bilder via Eger.

Les også: Mener Jenny Skavlan-kolleksjon kopierer norsk smykkedesigner