Se bildene her.
I disse dager ruller motevarehuset Eger ut sin nyeste kampanje. Den har fått navnet Raw Talents med mål om å løfte frem unge, nye norske talenter.
Stjernelag
De fire modellene i kampanjen er skater Mats Hatlem, artist Lil Halima, skuespiller Theresa Eggesbø og modell Vetle Emile Majambere. Sistnevnte gjorde sin debut på den internasjonale catwalken for Virgil Ablohs Louis Vuitton-debut i Paris i fjor sommer. Han har siden gått for blant andre Bobby Abley og Astrid Andersen i London, Buscemi i Milano og Yohji Yamamoto i Paris. Han har også vært et av ansiktene utad for Pharrell Williams Chanel-kampanje.
– Det har vært gøy å være med på Eger sin Raw Talents-kampanje, og spesielt at det rettes fokus ikke bare på hva vi gjør, men hvem vi er også. Det er jo ekstra gøy å kunne gjøre noe på hjemmebane og å kunne jobbe med flinke norske talenter, sier Vetle Emile i en uttalelse.
Bildene til kampanjen er skutt av fotograf Alvin Santos og Torjus Bergli og stylister er Hannah Hansen og Torstein Lohne.
– Å sette fokuset på alle som har jobbet med kampanjen, oss bak kameraet og de foran, viser litt av mangfoldet i talent blant vår generasjon og hvilken ambisjon, kreativitet og dedikasjon som ligger bak et enkelt bilde (…) Å gjøre denne kampanjen for en stor merkevare som Eger har vært en ære. Ungt talent er sjeldent helt ufiltrert i den kommersielle verden, men denne kampanjen viser et fremskritt i utviklingen og betydeliggjøringen av arbeidet til meg og mine venner i bransjen, sier Alvin Santos.
Eger: – En ny og inspirert generasjon
Til Melk & Honning sier Jim Thomas Rengård, Marketing Director ved Eger, at de med kampanjen ønsker å sette fokus på lokale talenter både foran og bak kameraet.
– Det er en ny og inspirert generasjon som hevder seg på den kreative arenaen. Disse ønsker vi å bringe frem i søkelyset. Vi ser flere kreative unge som jobber hardt i norsk motebransje uten å få den anerkjennelsen vi føler de fortjener. Det var derfor viktig for oss å rette fokus på talenter både foran og bak kamera. Vi tror at det vil øke forståelsen for hvor hardt mange i norsk motebransje jobber og hvor kreative de er. Og ikke minst at vi får vist frem mange unge talenter som på hvert sitt felt er på vei mot toppen.
– Forsøker dere med denne kampanjen å fri til en ny type målgruppe – millennials og de yngre generasjonene?
– Gjennom denne kampanjen håper vi å nå den moteinteresserte Eger-kunden. Men samtidig appellere til den litt yngre kunden som kjenner til flere av disse talentene fra tidligere. Vi håper at innholdet blir oppfattet som inspirerende, og kan gi innsikt i både motebransjen. Men også de ulike feltene som våre talenter representerer.
Alle bilder via Eger.
Les også: Mener Jenny Skavlan-kolleksjon kopierer norsk smykkedesigner