Svindyr kollektivtrafikk

God branding og PR-strategi kan gjøre den minste ting til noe alle vil ha. Vi bruker massevis av penger på en dyrere versjon kun for å være hakket kulere og kjøper så mye Gucci til vi blir lei.

En liten logo kan velte stort lass og Supreme har klart å holde koken siden oppstarten i 1994. Når til og med Louis Vuitton vil ta del i hypen skjønner en hvordan streetwear-merket kan selge selv mursteiner. Denne gangen hopper de over saks og går direkte fra stein til papir, nemlig med en egen billett for metroen i New York!

Les også: Hvorfor er Vetements så hyped?

Metro-kortet går ifølge The Fader for en femtilapp hos Supreme-butikker, omtrent 650 NOK på undergrunnsbanen, men resellers hos eBay har fått inn opp mot 850 NOK. Med andre ord en ganske dyr tur med T-banen.

I skrivende stund kommer det opp 156 resultater om en skriver «Supreme Metro Card» i søkefeltet til eBay.

Ifølge The Independent har horder av folk flokket til subwayen i New York for å få fatt i et kort, og politiet har måttet bryte opp slosskamper.

Se også: Redaktøren liker ikke at kjendiser bruker Thrasher-klær

Les også
Sesongens fineste kjoler til bryllup

Siste saker

Mest lest nå
Les mer