Streetwear har tatt av i moteverdenen, og man blir ikke lenger overrasket når man ser streetstyle-bilder av nok en fashionista med merker som tidligere for det meste var brukt av skatere.
Øverst på denne listen er kanskje merchen til skatemagasinet Thrasher. For med hjelp fra blant annet Vogue med artikkelen «How The Thrasher Tee Became Every Cool Model`s Off-duty Staple» og W Magazine som skrev at man offisielt ikke lenger trenger å skate, eller i det hele tatt rørt et skateboard, for å gå med den kjente logoen til magasinet, har moteverdenen omfavnet klærne stemplet Thrasher.
Det er dog ikke Jake Phelps, redaktøren av det ikoniske magasinet, veldig begeistret for fortalte han i et nylig intervju med Hypebeast. Han mener at disse ikke er «ekte nok» og peker spesielt på kjendiser slik som Justin Bieber og Rihanna.
– Vi sender ikke klær til Justin Bieber, Rihanna eller de andre fuckings klovnene, sier han da det er snakk om merkets plutselige popularitet blant ikke-skatere.
Kanskje han er redd for at Thrasher skal få samme skjebne som Carhartt hadde i Norge etter at Rihanna gjorde toppluen til en (kortvarig) favoritt blant motefolket?
Les også: UGG henter inn it-girl for å bli it-merke