
Takket være Tyra Banks og mang en sesong fra America’s Next Top Model er det store deler av den norske befolkningen som kunne troppet inn i en av CoverGirls reklamevideoer. Med blafrende øyne og litt «Easy, breezy, beautiful covergirl» sitter den der den skal.

Det amerikanske kosmetikkmerket startet opp i 1961 og har i tiårene etter benyttet seg av store navn som Janelle Monáe, P!nk, Zendaya, Katy Perry, Drew Barrymore, Ellen DeGeneres, Queen Latifah, Rihanna, Sofia Vergara og Taylor Swift. De oppmerksomme vil legge merke til et overtak av kvinner – noe som også er helt riktig, da CoverGirl aldri har hatt noen mannlige ambassadører. Inntil nå.
Les også: Klar for unisex-sminke?
En gang må jo være den første og i den anledning kan James Charles sette «første mannlige ansikt utad for CoverGirl» på CV’en. Den 17 år gamle makeupartisten har i skrivende stund 439k følgere på Instagram og deler hyppig bilder av kunstverkene.
– Hemmeligheten er ute. Jeg er så henrykt av å få fortelle at jeg er det nye ansiktet for CoverGirl og den allerførste CoverBoy. Jeg er så takknemlig, begeistret og kan ikke vente med å vise dere alt vi har i vente, deler en lykkelig Charles på egen Instagram-konto.

