Selena Gomez teamer opp med sportsmerke

Artisten er den nyeste kjendisen i rekken til å bli en del av PUMA.

PUMA har tjent godt på kjendissamarbeidene sine de siste årene – spesielt de kvinnelige. Rihanna, Kylie Jenner, Cara Delevingne, Young Thug og The Weeknd er blant de kjente fjesene som fronter det tyske sportsmerket.

Selena Gomez har nå blitt en del av det celebre teamet og skal både pryde kommende kampanjer og gi sine innspill til designerne. 

– Å være en del av PUMA-familien er veldig spennende for meg. Puma har forandret måten sport og mote møtes. Det er fantastisk å se hvordan det påvirker stil og kultur og jeg er veldig spent på å være en del av det. Jeg håper vi kan skape noe spesielt sammen. Vi har allerede noen kule prosjekter på gang, sier Gomez ifølge en pressemelding.

Selena Gomez for PUMA

Den aller første kampanjen Gomez dukker opp i er for Phenomen, en kommende skomodell for kvinner. Ifølge PUMA er hun valgt som ambassadør fordi hun passer til deres verdier og på grunn av hennes positive innflytelse på unge kvinner. 

– Selena er ekte, kreativ, talentfull og uredd. Hun er alt kvinnelige konsumenter seg etter i en rollemodell. I de siste dagene har hun også demonstrert hvor sterk hun her. Med hennes ærlighet og åpenhet omkring det å leve med lupus har hun vært et utrolig bra eksempel på det å være selvsikker og bestemt. Selena er en perfekt partner for PUMA fordi hun ikke er redd for i møte utfordringene livet gir oss – og det er akkurat det PUMA handler om. Hun vil ikke bare representere merket vårt, men hun vil hjelpe oss med å definere og forbedre den kvinnelige delen av selskapet, sier Adam Petrick, den globale markedssjefen for PUMA.

Dette er ikke første gang Gomez skal bidra med å løfte et merke. I sommer ble hun hanket inn av veskemerket Coach for å hjelpe dem gjennom en litt vanskelig tid i konkurransen om å bli den største veskeprodusenten på det amerikanske markedet.

Selena Gomez for PUMA via Instagram @selenagomez

Les også: Ungt norsk it-par hylles i Vogue