Se samarbeidet mellom BAPE og Champion

(INSTAGRAM)
(INSTAGRAM)


Stil i 2016 handler mye om å hente flest mulig referanser fra de to siste tiår. Capser som lenge har blitt gjemt bort i glemmeboka er plutselig lov igjen og den klumpete skaterskoen er dratt fram.

Under jappetiden ble tydelig logo-bruk et svært populært designgrep. Alle skulle se at en hadde kjøpt merkeklær og de villeste lot til og med være å rive av merkelappen, så det ikke var noen tvil om at dette var ekte vare.

Les også: Hvordan ble bøttehatten i det hele tatt trendy?

Nå har normcore-favorittene Champion og A Bathing Ape utnyttet vår romantisering av 90-tallet og gått sammen om en kolleksjon i mindre skala. Mens Champion ble opprettet i 1919, startet japanske BAPE ikke før i 1993. Derfor har også flere av plaggene fått tallet 93 printet på. Ifølge Hypebeast kommer plaggene i BAPEs butikker og online 30. april.

1

3

4

5

8

9

10

11

13

14

Se også: Hailey Baldwin selger jeans med tenåringsidol