Stil i 2016 handler mye om å hente flest mulig referanser fra de to siste tiår. Capser som lenge har blitt gjemt bort i glemmeboka er plutselig lov igjen og den klumpete skaterskoen er dratt fram.
Under jappetiden ble tydelig logo-bruk et svært populært designgrep. Alle skulle se at en hadde kjøpt merkeklær og de villeste lot til og med være å rive av merkelappen, så det ikke var noen tvil om at dette var ekte vare.
Les også: Hvordan ble bøttehatten i det hele tatt trendy?
Nå har normcore-favorittene Champion og A Bathing Ape utnyttet vår romantisering av 90-tallet og gått sammen om en kolleksjon i mindre skala. Mens Champion ble opprettet i 1919, startet japanske BAPE ikke før i 1993. Derfor har også flere av plaggene fått tallet 93 printet på. Ifølge Hypebeast kommer plaggene i BAPEs butikker og online 30. april.










Se også: Hailey Baldwin selger jeans med tenåringsidol