Fenty dropper om bare fire dager.
Det ble lenge spekulert i om ryktene som ville ha det til at Rihanna skulle starte sitt eget luksusmerke under LVMH-paraplyen stemte eller ei. For knappe to uker siden ble det bekreftet.
Business of Fashion kunne fortelle at merket, ikke overraskende, hadde fått navnet Fenty – skrevet FEИTY – og ville bestå av både ready-to-wear, accessoirer, sko, solbriller og smykker.
Mandag ble den første sniktitten på den barbadiske superstjernens kolleksjon sluppet, via både en video og bilder der Rihanna selv er modell.

Bildene ble først publisert hos New York Times’ kulturavdeling T Magazine i sammenheng med et større intervju ført i pennen av skuespiller, manusforfatter og journalist Jeremy O. Harris. Han møtte stjernen i hennes hjem i London, og i intervjuet letter hun på sløret om blant annet sitt forhold til kjendisstatusen, festing, livet som en svart person – og vi får vite hvor etternavnet hennes egentlig stammer fra.
I likhet med flere andre luksusmerker vil også FEИTY implementere drop-modellen kjent fra street wear med flere mindre slipp i løpet av året fremfor sesongbaserte kolleksjoner.
Det aller første slippet vil skje allerede 24. mai, gjennom en pop-up-butikk i Paris. Deretter vil hele kolleksjon være tilgjengelig på nett hos fenty.com fra 29. mai.
Hovedbilde fra kampanjen via Instagram @badgalriri
Les også: Billie Eilish: – Jeg bruker store klær for ikke å bli seksualisert